شهرداری‌های البرز به کمک خانه‌های قرآن می‌آیند
کد خبر: 3903226
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷

شهرداری‌های البرز به کمک خانه‌های قرآن می‌آیند

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز به لزوم حمایت از خانه‌ها و مؤسسات قرآنی استان تأکید و از برنامه‌ریزی جهت همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در این خصوص خبر داد.

شهرداری‌های البرز به کمک خانه‌های قرآن می‌آیند

حجت‌الاسلام مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: متاسفانه شرایط پیش آمده در کشور بر  فعالیت مؤسسات و خانه‌های قرآن اثرگذار بوده و اقدامات این مراکز کمرنگ شده است، درحال حاضر موسسات قرآنی با مشکلاتی مواجه هستند که نیاز به همکاری برای رفع این موارد از جمله مسائل مالی وجود دارد.
وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اهتمام جدی نسبت به ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در بخش‌های مختلف زندگی به ویژه در نهاد خانواده و بین جوانان، بیان کرد: باتوجه به ارتباط فعالیت خانه‌های قرآنی با مردم و تأثیرگذاری این مراکز نیازست تصمیم و سیاست‌های راهبردی برای بهبود شرایط اتخاذ شود.
این مسئول با اشاره به عقد تفاهم‌نامه بین وزارت کشور و سازمان دهیاری‌ها با سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور، گفت: به موجب این تفاهم‌نامه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها مکلف هستند در توسعه فعالیت‌های قرآنی در مناطق روستایی و شهری با حمایت از خانه‌های قرآنی کمک کنند.
ولایی‌برحق اظهار کرد: جذب کمک مردم، خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد برای تجهیز و تأمین نیاز خانه‌های قرآنی در شهرها و روستاها از جمله تعهدات وزارت کشور در این تفاهم نامه است.
وی بیان کرد: سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور نیز مقرر شد مساعدت‌هایی را برای تجهیز خانه‌های قرآنی داشته باشد که بر این اساس شهرداری‌ها مجاز هستند برابر ضوابط و بخش نامه‌ها از بودجه مربوط به سرفصل‌های اجتماعی فرهنگی در این بخش هزینه کنند.
این مسئول بیان کرد: در این راستا در البرز با دهیاری‌ها هماهنگی‌های لازم صورت گرفته که در زمینه فعالیت‌های قرآنی در سطح روستاها همکاری داشته باشند. همچنین طبق رایزنی‌های انجام شده مقرر شد که شهرداری‌ها در زمینه تأمین مکان و تجهیز خانه‌های قرآنی حمایت‌های لازم را در نظر بگیرند.

 

انتهای پیام
captcha