ثبت‌نام 82 بانوی البرزی در مسابقات قرآن روستایی و عشایری
کد خبر: 4197083
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

ثبت‌نام 82 بانوی البرزی در مسابقات قرآن روستایی و عشایری

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی البرز از شرکت 113 نفر در سی‌اُمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه روستایی و عشایری استان خبر داد و گفت: از این تعداد 82 نفر خانم هستند.

مسابقات قرآن روستایی و عشایری

حجت‌الاسلام حسین قبادی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: امسال سی‌اُمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه روستایی و عشایری با استقبال خوب این قشر مواجه شده و 113 نفر ثبت‌نام کردند و در رشته‌های مختلف شرکت دارند و با هم رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شمار قابل توجهی از متسابقان از حافظان کل یا ۲۰ جزء، ۱۰ جزء و پنج جزء قرآن‌ هستند که در رده‌های سنی مختلف و در دو بخش آقایان و بانوان شرکت دارند، افزود: همین موضوع این امیدواری را ایجاد می‌کند که مسابقات امسال از سطح کیفی خوبی برخوردار بوده و گویای آن است که روستاییان و عشایر غیور استان با مصحف شریف مأنوس هستند.

این مسئول با بیان اینکه از این تعداد شرکت‌کننده 82 نفر خانم و مابقی آقا هستند، گفت: مقوله فرهنگ و دین جدای از معیشت و زندگی روزمره آحاد جامعه نیست و باید مورد توجه قرار بگیرد که در همین راستا، مسئله خدمات فرهنگی نیز در فهرست اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی گنجانده شده است. برای نمونه در رزمایش‌ها و اردوهای جهادی که در دهه فجر برگزار خواهد شد، خدمات فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد و مبلغان و معلمان در این رزمایش یاری‌گر هستند.

قبادی با تأکید بر اینکه همکاری با نهادهای فرهنگی و قرآنی برای مجموعه جهاد کشاورزی موضوعیت دارد، افزود: این نهاد آمادگی دارد که با نهادهای قرآنی جهت ارائه آموزش‌ها و تقویت فعالیت‌های قرآنی در مناطق روستایی و عشایری همکاری همه‌جانبه و پشتیبانی و حمایت داشته باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی البرز در پایان گفت: نگاهی به آداب و زندگی عشایر استان مشخص می‌کند که معنویت و مقدسات و مصحف شریف جایگاه ویژه در میان این مردمان دارد و در حال حاضر نیز با توجه به فراگیر شدن شبهات و القائات فضای مجازی و آسیب‌های متعدد فرهنگی، باید با قدرت کار کرد.

انتهای پیام
captcha