تشریح دستورالعمل مالی کارگزاران عمره 1402 در البرز
کد خبر: 4190968
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

تشریح دستورالعمل مالی کارگزاران عمره 1402 در البرز

مدیر حج و زیارت البرز هزینه‌های مختلف عمره سال 1402 از حق‌‌الزحمه کارگزاران تا هزینه جلسات آموزشی زائران البرزی را تشریح کرد.

حج عمره

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی حج و زیارت البرز، محمدحسن سامعی، مدیر حج و زیارت البرز در خصوص هزینه‌های مختلف عمره در سال جاری از حق‌‌الزحمه کارگزاران تا هزینه جلسات آموزشی زائران عمره گفت: در راستای اجرای نامه رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص دستورالعمل مالی حج عمره سال ۱۴۰۲ بند ۵ مربوط به حق‌الزحمه کارگزار و هزینه جلسات آموزشی زائران و همچنین بند ۷ حق‌الزحمه مدیران و معاونان راهنما اعلام شده است.

وی اظهار کرد: حق‌الزحمه کارگزار پس از تأیید و ارسال سیستمی توسط دفتر راهبری و نظارت بر امور کارگزاران به ازای هر زائر مشرف شده بالای دو سال (به‌جز عوامل کاروان) براساس محل اقامت کارگزار است و براساس گزارش سیستم ثبت‌نام، چنانچه زائرانی از اعزام منصرف شوند و خسارت براساس جدول خسارت از زائر دریافت شود آمار آن در سیستم پرداخت حق‌الزحمه به زائر مشرف شده، اضافه شده و به کارگزار قابل پرداخت است.

این مسئول گفت: چنانچه زائران به‌صورت موردی از کارگزاری به کارگزار دیگر انتقال یابد حق‌الزحمه آن زائر به کارگزار نهایی پرداخت خواهد شد، همچنین حق‌الزحمه کارگزاران پس از اتمام عملیات با تأیید و ارسال سیستمی توسط دفتر راهبری و نظارت بر امور کارگزاران از طریق ذی‌حسابی و اداره‌کل امور مالی پرداخت می‌شود.

مدیر حج و زیارت البرز بیان کرد: انجام هزینه‌های اداری، برگزاری جلسات آموزشی و سایر هزینه‌های کارگزار از محل حق‌‌الزحمه دریافتی کارگزار خواهد بود و کارگزار موظف است در قبال اخذ حق‌الزحمه کلیه تعهداتی که توسط سازمان برای انجام ثبت‌نام و اعزام زائران به آنان محول شده است در چارچوب دستور العمل‌های صادره سازمان انجام دهند. نظارت بر حسن انجام وظایف محوله به کارگزاران بر عهده مدیر استان است.

وی تصریح کرد: براساس تبصره ۱ نیز دریافت هرگونه وجهی از طرف کارگزاران بابت هزینه‌های مذکور ممنوع و براساس تبصره ۲ کلیه پرداختی‌ها به کارگزاران تحت هر موضوع، به‌عنوان درآمد کارگزار تلقی می‌شود و کلیه تکالیف قانونی و مالیاتی بر عهده کارگزار است.

این مسئول در خصوص هزینه‌های مدیران و معاونان راهنما گفت: حق‌الزحمه عوامل راهنما با توجه به اهمیت انجام وظایف عوامل اجرایی حق‌الزحمه مدیران و معاونان راهنما به ازای هر زائر مشرف شده به ترتیب 400 هزار و 300 هزار ریال پس از اتمام عملیات با تأیید و ارسال سیستمی توسط دفتر راهبری و نظارت بر امور کارگزاران از طریق ذی‌حسابی و اداره‌کل امور مالی پرداخت خواهد شد.

سامعی بیان کرد: با توجه به تغییرات ایجاد شده در سیستم پرداخت عوارض خروج از کشور، هزینه عوارض خروج از کشور مدیران و معاونان راهنما شخصاً توسط هریک از عوامل به حساب مربوطه واریز و پس از اتمام عملیات حداکثر مبلغ یک میلیون و 320 هزار ریال به ازای هر نفر با تأیید و ارسال سیستمی توسط دفتر راهبری و نظارت بر امور کارگزاران از طریق ذی‌حسابی و اداره‌کل امور مالی برابر قوانین و مقررات پرداخت خواهد شد.

وی گفت: همچنین حق‌‌الزحمه و هزینه عوارض خروج از کشور روحانی کاروان‌ها توسط امور مالی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام
captcha