اقامه صحیح نماز مانع بروز و رشد آسیب‌های اجتماعی می‌شود
کد خبر: 4126128
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
امام جمعه کرج:

اقامه صحیح نماز مانع بروز و رشد آسیب‌های اجتماعی می‌شود

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی با بیان اینکه در مورد نماز غفلت و کوتاهی داریم‌، گفت: اگر اقامه نماز به‌درستی انجام شود بسیاری از آسیب‌های جامعه برطرف خواهد شد.

آیت الله سبد محمدمهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج، 14 اسفندماه در اجلاسیه نماز استان البرز که به همت ستاد اقامه نماز این استان در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، اظهار کرد: اگر اقامه نماز به‌درستی انجام شود بسیاری از آسیب‌های جامعه برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مورد نماز غفلت و کوتاهی داریم‌، افزود: در نماز چهار هزار حکم وجود دارد که یک هزار حکم آن واجب و سه هزار حکم دیگر مستحب است که از آن غافل هستیم و آگاهی نداریم.

امام جمعه کرج نماز را بهترین وسیله تقرب به خداوند دانست و گفت: از مجموعه معارف، نماز است که ما را به قرب نزدیک می‌کند و نمازی که فقط برای انجام وظیفه باشد و پس از ادای آن گویی باری از روی دوش برداشته می‌شود، نماز واقعی نیست.

حسینی‌همدانی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: «اگر در کنار خانه شما نهری باشد و در روز پنج نوبت خود را در آن شست‌وشو دهید، آیا در بدن شما چیزی از آلودگی‌ها می‌ماند؟ هرگز!» گفت: نماز وسیله شست‌وشوی گناهان و مغفرت و آمرزش الهی است.

نماینده ولی فقیه در البرز با بیان اینکه چه کار کنیم که در نماز حضور قلب داشته باشیم، اظهار کرد: از ابتدای نماز باید بدانیم در مقابل چه کسی ایستاده‌ایم. حالت وداع در نماز داشته باشیم و فکر کنیم این آخرین نمازی است که می‌خواهیم بخوانیم.

حسینی‌همدانی با بیان اینکه خداوند این ویژگی خضوع و خشوع را برای پیامبران قرار داده است، گفت: جوانان خشوع و خضوع بیشتری در نماز داشته باشند.

امام جمعه کرج با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در بیست و نهمین اجلاسیه نماز تصریح کرد: پیوندهای حیاتی در یک جامعه‌ خوشبخت و خوش‌فرجام، همچون دوستی، گذشت، مهربانی، همدلی، همدردی، یاری‌رسانی، خیرخواهی و امثال آن به برکت رواج و اقامه‌ی نماز، استحکام می‌یابد.

وی با بیان اینکه صف‌های نماز جماعت، صفوف به‌ هم پیوسته‌ فعالیت‌های اجتماعی را پدید می‌آورد، گفت: کانون گرم و پرشور مساجد، کانون‌های همکاری در عرصه‌ اجتماعی را رونق می‌بخشد.

امام جمعه کرج بیان کرد: نماز، آن‌گاه که با احساس حضور خداوند، گزارده شود به همه‌ عرصه‌های زندگی نورافشانی می‌کند و دنیا و آخرت فرد و جامعه را آباد می‌کند و پدران و مادران، معلمان و استادان، اندرزگویان و راهنمایان، این حقیقت را در رابطه میان نماز و جوان، به یاد داشته باشند و وظیفه‌‌ای را که بر دوش آنهاست بشناسند.

وی گفت: مدارس، دانشگاه‌ها، به‌طور ویژه دانشگاه فرهنگیان، صداوسیما و دیگر دستگاه‌های فرهنگ‌ساز، در شمار مخاطبان اصلی کار برای «اقیموا الصلاة» جای می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha