کمبود شدید مدرسه در استان البرز
کد خبر: 4107980
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴

کمبود شدید مدرسه در استان البرز

استاندار البرز گفت: استان البرز برای رسیدن به متوسط کشوری در سرانه فضای آموزشی به پنج هزار و 500 کلاس درس نیاز دارد.

مدرسه

به گزارش ایکنا از البرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز در بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز که روز یکشنبه ۲۷ آذر برگزار شد، افزود: استان البرز در رتبه‌های نخست تراکم جمعیت و مهاجر پذیری کشور است و از ابتدای تاسیس، سرانه‌ها و زیرساخت‌های متناسب با جمعیت خود را نداشت و به طور خاص در سرانه‌های آموزشی با فقر جدی مواجه است.

وی افزود: در سفر رییس جمهور پیشنهاد دادیم که ظرف مدت یک سال طی تعامل دولت و خیرین، ساخت ۱۰۰ مدرسه را به پایان برسانیم ولی این ظرفیت را داریم که این تعداد را به ۲۰۰ و یا ۳۰۰ مدرسه در بازه زمانی سه یا چهار ساله برسانیم چرا که استان البرز برای رسیدن به متوسط کشور به ۵۵۰۰ کلاس درس نیاز دارد.

این مسئول بیان کرد: با تمام وجود آرزو دارم که تمامی دانش‌آموزان در این نظام مقدس به مدارج عالی تحصیلی دست یابند و ایران اسلامی به پشتوانه این ظرفیت ارزشمند، کشوری توسعه یافته و مترقی تر در دنیا باشد.

عبداللهی گفت: در قالب ماموریت‌های قرارگاه اجتماعی در محله‌های ۶۶ گانه استان نسبت به احصای نیازهای آموزشی این محله‌ها اقدام شده و جانمایی برای احداث مدارس و مراکز آموزشی را آغاز کرده‌ایم.

استاندار البرز گفت: خیرین مدرسه‌ساز استان البرز در کشور خوش درخشیده‌اند و این ظرفیت ارزشمند و بازوان قدرتمند را فرصتی مغتنم برای ایجاد بسترهای ارتقای کیفیت خدمات رسانی به مردم و تقویت زیرساخت‌های فقیر استان می‌دانیم.

وی افزود: تحرک بسیار خوبی شکل گرفته و خیرین بسیاری برای مشارکت در ساخت مدرسه اعلام آمادگی کرده‌اند، اکنون ۳۴ مدرسه آماده و در این یک سال تحویل آموزش و پرورش شده اگرچه ۶۵ مدرسه در دست ساخت داریم که از پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصد برخوردار هستند ولی تمام تلاش را برای ارتقای سرانه‌های آموزشی به‌کار بسته‌ایم .

عبداللهی گفت: در تلاش هستیم ۶۵ مدرسه دیگر نیز تا پایان سال تکمیل کنیم و همچنین ۵۲ زمین برای ارتقای سرانه‌های آموزشی استان البرز جانمایی شده است. امید است با عزم و اراده و هم‌افزایی که شکل گرفته بتوانیم بسترهای آموزش و پرورش استان را به نرم کشوری برسانیم.

انتهای پیام
captcha