پیام استاندار البرز به‌مناسبت روز دانشجو
کد خبر: 4105159
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

پیام استاندار البرز به‌مناسبت روز دانشجو

استاندار البرز در پیام تبریک به‌مناسبت روز دانشجو گفت: افق‌گشایی آینده با نقش پیشرو، سازنده و تأثیرگذار دانشجویان آگاه، بصیرت‌افزا و تحول‌خواه در جامعه در حوزه‌های علمی و فناورانه در مسیر توسعه همه‌جانبه امکان‌پذیر است.

مجتبی عبداللهی استاندار البرز

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز در پیامی فرارسیدن روز دانشجو را تبریک گفت. در متن این پیام آمده است: روز دانشجو، روز طلوع اندیشه‏‌های نو، روز انسان‌‏های جوان فرهیخته و بالنده و روز اندیشه‏‌های ناب است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استاد و دانشجو که جانشان را به اسلام عزیز و ملت ایران تقدیم کرده‌اند؛ این روز بزرگ را به همه دانشجویان و دانشگاهیان عزیز کشور تبریک گفته و افق‌گشایی آینده کشور را در گرو نقش پیشرو، سازنده و تأثیرگذار دانشجویان آگاه، بصیرت‌افزا و تحول‌خواه در حوزه‌های علمی و فناورانه مسیر دانسته است.

استاندار البرز در پایان این پیام افزوده است: رجاء واثق دارم جریان‌های اصیل دانشجویی حضور و تکاپوی مسئولانه خود را صرف تحقق عدالت اجتماعی و نیل به توسعه علمی پایدار و همه جانبه می‌کنند.

یادآور می‌شود، روز دانشجو، در ایران اسلامی به ۱۶ ماه آذر اطلاق می‌شود. این روز، به یاد سه دانشجو که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون، معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲(حدود چهارماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.

انتهای پیام
captcha