جهاد تبیین موثرترین راه برای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمنان است
کد خبر: 4100535
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰

جهاد تبیین موثرترین راه برای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمنان است

امام جمعه کرج با اشاره اینکه جهاد تبیین موثرترین راه برای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمنان است، گفت: در طول دو سال گذشته ایران و مقاومت بیش از صدها بار هیمنه دشمن را در عرصه‌های مختلف به چالش کشیده‌اند که نشان‌دهنده ایران قوی است و به کوری چشم دشمنانش از این قوی‌تر خواهد شد.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ آبان کرج بر لزوم دفاع از ارزش‌های دینی تأکید کرد و گفت: به برخی می‌گویم چرا حرف نمی‌زنید و بیانیه نمی‌دهید و دفاع نمی‌کنید؟ می‌گویند، اطرفیان نمی‌پذیرند. این نشان می‌دهد اسلام و انقلاب مظلوم است ولی به فضل پروردگار این انقلاب مقتدر است و روسیاهی برای عده‌ای در این جریان ثبت شد.

وی با بیان اینکه برای ما صحبت‌های امامین انقلاب فصل‌الخطاب و راهگشا است، افزود: امام(ره) قبل از فروپاشی شوروی خبر از بین رفتن کمونیسم و افتادن در دام غرب را دادند در حالی که هنوز خبری نبود ولی ایشان خبر داد و سفیر فرستاد و هشدار داد.

امام جمعه کرج در ادامه با اشاره به اقدامات رسانه‌ای دشمن، گفت: جهاد تبیین موثرترین راه برای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمنان است. در طول دو سال گذشته ایران و مقاومت بیش از صدها بار هیمنه دشمن را در عرصه‌های مختلف به چالش کشیده‌اند که نشان‌دهنده ایران قوی است و به کوری چشم دشمنانش از این قوی‌تر خواهد شد.

این مسئول در ادامه خطبه‌های امروز با بیان اینکه مدتی است که بحث کسب و کارهای مولد نوپا برای درمان مشکلات اقتصادی مردم مطرح شده است که از جمله آن‌ها استارتاپ‌ها است گفت: این بحث باید تبیین شود تا ایده و ابتکار و خلاقیت تبدیل به قدرت ملی می‌شود.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه امروز در این مسیر قرار گرفته‌ایم و کشور در حال پیشرفت است و امروز جمهوری اسلامی و نظام استکباری در جایی بنیادی‌تر از نزاع هسته‌ای یعنی سرمایه‌های انسانی و نظام ایده‌ها صف‌آرایی دارند، افزود: آنچه که در دنیا مهم است بحث ایده‌ها و خلاقیت‌ها است که با نظام استبکار بر سر همین در جنگ هستیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اهل تقوا بهره‌مند از انواع صبر هستند، گفت: صبر فقط تحمل مصیبت نیست بلکه معنای وسیعی دارد که همه فضایل اخلاقی را شامل می‌شود حتی برای رسیدن به مقامات معنوی هم باید اهل صبر بود. بهشت هشت در دارد که یکی از درهای بهشت به نام «باب الصبر» است.

وی اظهارکرد: صبر و استقامت در مقابل خواسته‌های شیطان بایستی بیشتر شود و فقط به دنبال انجام واجبات نباشیم در حالیکه در این امر هم کوتاهی داریم و بلکه باید برای حفظ دین صبوری داشته باشیم و برای حفظ ارزش‌های دینی اهل استقامت و مقاومت باشیم زیرا دشمن دین با انواع حیل و ترفندها به میدان می‌آید تا ما را خسته کند و مقابله با چنین دشمن عنودی به جز با صبر نمی‌شود.

حسینی‌همدانی با تاکید بر اینکه دشمنان شبانه‌روز در حال برنامه‌ریزی برای انحراف ما از دین هستند، گفت: این خیال خامی است که فکر کنیم آن ها به خاطر منابع ما با ما سر دشمنی دارند و فکر کنیم معادن ما و نفت و گاز ما را به انحصار خود در بیاورند که اگر از آن صرفنظر کنیم با ما کاری ندارند بلکه آن‌ها می‌خواهند اصلا ما نباشیم که باید در مقابل آن‌ها مقاومت کرد.

وی افزود: برخی از روی ترس می‌گویند با مستکبران عالم سازش کنیم تا از طرف آن‌ها ما یک امانی بگیریم که سابقه تاریخی نشان می‌دهد که دشمنان عکس این رفتار را دارند و عمل می‌کنند.

امام جمعه کرج همچنین در مورد انصاف بیان کرد: یکی از فضایل انسان برای افزایش دوستان و طرفداران این است که انسان رفتار منصفانه با همه داشته باشد و از طرفی بی‌انصافی باعث ریزش اطرافیان می‌شود و تفرقه و جدایی به وجود می‌آید.

انتهای پیام
captcha