اعلام برنامه‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) در البرز
کد خبر: 4094064
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

اعلام برنامه‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) در البرز

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) استان البرز از برگزاری نشست‌های مهدویت در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها با حضور مبلغان این بنیاد در سه دانشگاه کرج خبر داد.

بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج)

حجت‌الاسلام محمدرضا عسگری، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به برنامه‌های این بنیاد در نیمه دوم سال اظهار کرد: در حوزه آموزش، دوره آموزش معارف مهدویت برای طلاب حوزه‌های علمیه در شش ماهه دوم سال برگزار می‌شود.

وی افزود: دوره‌های مهدویت در این بازه زمانی ویژه کارکنان دولت در قالب آموزش ضمن خدمت برگزار می‌شود و کارکنان با ورود به پرتال بنیاد مهدویت و ثبت‌نام در مدرسه مجازی و گوش کردن فایل‌های صوتی با موضوعات مختلف چون امامت، روایت مهدویت و غرب در آزمون شرکت کرده و موفق به دریافت گواهی‌نامه معتبر می‌شوند.

مدیر بنیاد مهدویت البرز همچنین از برگزاری دوره‌های مهدویت برای کارکنان نیروی انتظامی(فراجا) خبر داد و گفت: این دوره هفته‌ای دو روز در گروه‌های مختلف برگزار می‌شود و بنیاد مهدویت چهار کارشناس برای آموزش حاضران در دوره اعزام کرده است.

عسگری بیان کرد: در حال حاضر دوره شبهه‌پژوهی مهدویت برای مخاطبان خاص، به‌منظور بررسی شبهات مهدوی از میان فارغ‌التحصیلان رشته‌های قرآن، علوم و حدیث و طلاب حوزه‌های علمیه و با حضور اساتید مرکز مهدویت قم نیز در این استان در حال برگزاری است.

وی در ادامه به برنامه آتی این مرکز اشاره کرد و گفت: براساس برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده به‌زودی در سه دانشگاه آزاد، کشاورزی و خوارزمی کرج نشست‌های مهدویت حداقل دو ماه یک‌بار با حضور اساتید و دانشحویان به همراه اعزام کارشناس بنیاد مهدویت برگزار خواهد شد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) البرز تصریح کرد: برگزاری دوره مهدویت ویژه جوانان، آقایان و خانم‌ها در مساجد کرج نیز در دستور کار قرار دارد که با حضور کارشناسان بنیاد برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این دوره در یک پایگاه مرکزی با محوریت یک کتاب در حوزه مهدویت برگزار خواهد شد و در پایان دوره به قبول‌شدگان در آزمون گواهی ارائه می‌شود.

عسگری افزود: بنیاد مهدویت درصدد برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه ائمه مساجد نیز است و علاقه‌مندان با ورود به پرتال جامع مهدویت و مدرسه مجازی مهدویت می‌توانند برای شرکت در این دوره ثبت‌نام کنند.

وی به برنامه‌های حوزه رسانه این بنیاد اشاره کرد و گفت: برنامه رادیویی با موضوع «سه‌شنبه‌های مهدوی» در دستور کار قرار گرفته که ان‌شاء‌الله از یکی دو هفته آینده تولید آن با موضوع مهدویت آغاز می‌شود و از بخش‌های مختلف حضور کارشناس، معرفی کتاب و بخش دانش‌آموزی تشکیل شده است که در بخش دانش‌آموزی دانش‌آموزان در قالب گروه‌هایی به بیان سؤالات مهدوی خود می‌پردازند و کارشناس به آنها پاسخ می‌دهد.

عسگری در پایان نیز با اشاره به برگزاری جشنواره مهدویت بیان کرد: نهمین جشنواره دانش‌آموزی فصل انتظار ویژه دانش‌آموزان ابتدایی، راهنمایی و دبیرستانی با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش در بخش‌های حفظ دعای عهد، ساخت کلیپ، موشن، بخش هنری تئاتر، سرود و کتابخوانی در حال برگزاری است و اختتامیه جشنواره روز میلاد امام جواد(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha