میزبانی البرز از پنجمین همایش «لاله‌های سفید»
کد خبر: 4088941
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

میزبانی البرز از پنجمین همایش «لاله‌های سفید»

پنجمین همایش لاله‌های سفید به مناسبت بزرگداشت شهدای منا همزمان با سراسر کشور به صورت وبینار در البرز برگزار شد.

شهدای منا

به گزارش ایکنا از البرز، پنجمین همایش لاله‌های سفید، صبح امروز، شنبه، نهم مهرماه به مناسبت بزرگداشت شهدای منا همزمان با سراسر کشور با حضور خانواده شهدای ‌منا و شخصیت‌های لشکری و کشوری با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه منا در سالن جلسات اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز به صورت وبیناری برگزار شد.

سلمیان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز در حاشیه این مراسم و در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: هدف از برگزاری همایش لاله های سفید، فراموش نشدن شهدای حج خونین و فاجعه منا است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند که هرگز شهدای فاجعه منا فراموش نشوند و برگزاری این همایش برای تحقق فرمایش ایشان است، افزود: یاد و خاطره شهدای منا را گرامی می‌داریم و افتخاری است که میزبانی تعدادی از خانواده‌های آنها نصیبمان شده است.

این مسئول تصریح کرد: بازگشت از سفر حج برای انسانی که تمام حساب ‌وکتاب را انجام داده و با یک معنویت کامل در حج حضور پیدا می‌کند شیرین و برای خانواده او که در انتظار حاجی خود هستند بسیار شیرین‌تر است.

رستمیان با بیان اینکه متأسفانه شیرینی بازگشت حاجیان برای خانواده‌های شهدا منا تبدیل به یک خاطره تلخ شد که هرگز به فراموشی سپرده نمی‌شود و در ذهن ماندگار است، گفت: فاجعه منا اتفاقی عادی نبود و به طور قطع پشت این موضوع یک کم‌کاری و بی‌توجهی صورت گرفته بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز در پایان بیان کرد: حادثه کشتار بی‌رحمانه حجاج بیت‌الله الحرام در حج سال ۱۳۶۶ و فاجعه غم‌بار منا در سال ۱۳۹۴ نشان داد آل‌سعود لیاقت و کفایت مدیریت اماکن مقدس اسلام را ندارد. بی‌گمان ارواح مطهر شهدای منا که در عالی‌ترین جلوه بندگی، مظلومانه و با قلبی مملو از شوق عبودیت به شهادت رسیدند، مشمول عنایات خاصه حضرت حق تعالی خواهند بود.

انتهای پیام
captcha