درسی که باید از حضرت زهرا(س) آموخت
کد خبر: 3947853
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱

درسی که باید از حضرت زهرا(س) آموخت

معاون هماهنگ‌کننده دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز گفت: درس شهادت حضرت فاطمه(س)، حمایت از امام و ولایت زمان خود است که تا آخرین لحظه با جریان فدک و حقانیت ولایت حضرت علی(ع) همراه بود.

ارسالی/// جمعه ولایتمداری؛ درسی که باید از حضرت زهرا(س) آموخت

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیداحمد رسولی، معاون هماهنگ‌کننده دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: سخن گفتن در مورد حضرت زهرا‌(س) سخت است زیرا بیان تمامی فضایل و کمالات درباره موجودی الهی با عمر کوتاه اما تأثیرگذاری بسیار والا به راحتی ممکن نیست.

وی با اشاره به احترام و توجه ویژه پیامبر‌(ص) به حضرت زهرا‌(س) از کودکی، تصریح کرد: این رفتار پیامبر(ص) اعتراض برخی را به همراه داشت تا آنجا که پیامبر فرمودند من بدون اذن خداوند کاری انجام نمی‌دهم و این احترام از سوی خداوند است.

این مسئول با اشاره به حدیثی از امام صادق‌(ع)، اظهار کرد: تنها کسانی که توان درک شب قدر را داشته باشد، می‌تواند حقیقت حضرت فاطمه‌(س) را هم درک کند.

رسولی با اشاره به اینکه این بانوی بزرگوار متعلق به زمان خود نبود، تصریح کرد: ایشان متعلق به تمام دوران‌ها و الگویی برای همه تاریخ بشریت بودند که شناخت منش، رفتار و جایگاه واقعی زهرا(س) فقط با ظهور حضرت حجت‌(عج) محقق می‌شود.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های خاص و بی‌نظیر حضرت فاطمه زهرا‌(س)، گفت: فاطمه(س) بزرگترین بانوی جهان و تنها شخصیتی است که خود، پدر، همسر و فرزندانش معصوم هستند.

معاون هماهنگ‌کننده دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز با اشاره به ابعاد مختلف حضور حضرت زهرا‌(س) در جامعه اظهار کرد: دختر نبی اکرم(ص) یک بانوی کامل در تمام صحنه‌های خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... بود که به بهترین نحو به وظایف خود عمل می‌کرد.

این مسئول با بیان این‌که مهمترین ویژگی حضرت زهرا(س)، ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری است، گفت: براساس فرمایش امام عسکری(ع)، امامان حجت خدا بر مردم بوده و حضرت فاطمه(س)، حجت خدا بر امامان و ائمه است این در حالی است که یگانه بانوی اسلام با این مقام والا همواره مطیع امیرالمؤمنین(ع) بود.

وی در خصوص نحوه شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: دختر نبی اکرم(ص) به دلیل کسالت فوت نکردند، بلکه به سبب جراحات وارده در زمان آتش زدن درب خانه و جسارت به ایشان به دلیل دفاع از امیرالمؤمنین(ع) بود که پس از مدتی شهید شد.

رسولی در پایان متذکر شد: درس شهادت حضرت فاطمه(س)، حمایت از امام و ولایت زمان خود است که تا آخرین لحظه با جریان فدک و حقانیت ولایت حضرت علی(ع) همراه بود.

انتهای پیام
captcha