مردم برای نظام کم نگذاشته‌اند
کد خبر: 3914665
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

مردم برای نظام کم نگذاشته‌اند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز با تاکید براینکه اگر پای مصالح نظام در میان باشد ملت ایران در صحنه حاضر خواهد شد، گفت: مردم در طول این سال‌ها برای نظام کم نگذاشته‌اند اما برخی مسئولان در برخی جاها کم کاری کرده‌اند.

مردم برای نظام کم نذاشته‌اند

حجت‌الاسلام محمدحسین روحی یزدی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز روز سه‌شنبه ۱۴ مرداد در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز برگزار شد، با بیان اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم گفت: ارادت مردم به امام حسین(ع) و اهل بیت دیرینه، فطری و ذاتی است و امیدواریم امسال هم مردم بتوانند ارادت و علاقه همیشگی خود به اهل بیت را نشان دهند.
وی با بیان اینکه مردم نمی‌توانند نسبت به ارادت به اهل بیت و امام حسین(ع) کوتاه بیایند، ادامه داد: امسال با توجه به شرایط خاص کشور و شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های عزاداری باید براساس این شرایط تنظیم شود، از طرف دیگر براساس فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه عزاداری‌ها مطابق تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد، انتظار می‌رود این ستاد به موقع تصمیم گرفته و شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مراسم ماه محرم را اعلام کند.
این مسئول با بیان اینکه ماه محرم امسال نمی‌توان مانند سال‌های قبل مراسم برگزار کرد، گفت: اهمیت اعلام به موقوع شیوه‌نامه‌ها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا از آن جهت است تا مردم بدانند چه برنامه‌ای باید داشته باشند چون در هر حال، عزاداری برای امام حسین(ع) مستلزم فراهم آوردن مقدماتی است و بنابراین انتظار می‌رود این ستاد هر چه زودتر موانع خود را اعلام کند و مانند مراسم روز عرفه نشود که یک روز قبل اعلام شد برگزاری مراسم ممنوع است.
روحی یزدی در ادامه اظهار کرد: انتظار مردم این است که ستاد ملی مبارزه با کرونا هر چه زودتر با تصمیمی قاطع شیوه‌نامه‌های خود را اعلام کند چون با توجه به شیوع این بیماری فراگیر، اگر دستورالعمل‌ها نادیده گرفته شود فاجعه به بار می‌آید و جامعه را مختل و قشر عظیمی را درگیر بیماری می‌کند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز افزود: اگر قرار شد بنا به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، جلسات عمومی مانند قبل برگزار نشود و این مراسم ممنوع اعلام شود، مردم برای اینکه نام سیدالشهدا زنده بماند از برپایی روضه‌های خانگی با جمعیت محدود غفلت نکنند. این نوع روضه‌ها از گذشته در ایران رواج داشته و هنوز هم در شهرها و مناطقی که حالت سنتی خود را حفظ کرده‌اند رواج دارد.
این مسئول در بخش دیگری از این نشست به سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره و اعلام کرد: این شورا در ۱۲ مرداد سال ۵۹ بنا بر ضرورت هماهنگی در برگزاری برنامه‌های تبلیغی با توجه به وقوع جنگ و شرایط داخلی کشور تأسیس شد و از آن زمان تاکنون نقش قابل توجهی در ساماندهی و هدایت مراسم‌های ملی، مذهبی و انقلابی داشته است.
وی ادامه داد: مراسم روزهای ۱۲ فروردین به عنوان روز جمهوری اسلامی، ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش، ۱۴ خرداد و ارتحال حضرت امام(ره)، سالروز قیام ۱۵ خرداد، هفتم تیرماه و هشتم شهریورماه، ۱۳ آبان، نهم دی، دهه فجر، بزرگداشت هفته زن و مقام مادر و روز قدس از جمله مراسم‌های پیش‌بینی شده‌ای است که توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود و علاوه بر این ممکن است برنامه‌های پیش‌بینی نشده‌ای هم برگزار شود مانند برنامه‌ای که برای شهادت سردار سلیمانی برگزار شد.
این مسئول در ادامه حرکت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را همراه با شناخت موقعیت و زمان‌شناسی عنوان کرد و گفت: شورای هماهنگی باید زمان حضور مناسب در صحنه برای ترغیب مردم به حضور را بشناسد، یکی از عمده‌ترین وظایف این نهاد به عنوان یک نهاد ۴۰ ساله در صحنه نگه داشتن مردم و عرضه دستاوردهای اصیل انقلاب اسلامی و مقایسه شرایط قبل از انقلاب با بعد از انقلاب است چون برخی فرصت طلبان یک چهره بزک کرده از گذشته را به جوانان کشور که از دستاوردهای انقلاب بی خبر هستند نشان می‌دهند.
وی از ۲۳ تیرماه ۷۸ و نهم دی ماه ۸۸ به عنوان دو نقطه عطف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته یاد کرد و گفت: این شورا فارغ از وابستگی‌های جناحی و با تأکید بر وحدت به دنبال امیدآفرینی در جامعه است تا موجب استحکام پایه‌های نظام شود و هر جا احساس کرده باید در صحنه باشد دریغ نکرده و در صدد حفظ منافع و مصالح انقلاب اسلامی بوده است.
روحی یزدی در پایان با بیان اینکه در چند ماه اخیر مردم از نظر اقتصادی و معیشتی در تنگنا بوده‌اند و کمتر کسی پیدا می‌شود که از شرایط اقتصادی موجود رضایت داشته باشد گفت: اما این شرایط باعث نشده که مردم در مواقع مختلف به صحنه نیایند و اگر پای مصالح نظام در میان باشد در صحنه حاضر خواهند شد مثل مراسم ۲۲ بهمن که مردم به صحنه آمدند. مردم در طول این سال‌ها برای نظام کم نگذاشته‌اند اما برخی مسئولین در برخی جاها کم کاری کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha