بخشودگی عوارض شهرداری در صورت همکاری با مؤسسه قرآنی
کد خبر: 3891319
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان البرز خبر داد:

بخشودگی عوارض شهرداری در صورت همکاری با مؤسسه قرآنی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان البرز، اعلام کرد: در صورت همکاری مالکان با مؤسسات قرآنی استیجاری و بخشش اجاره‌بهای آنان، عوارض شهرداری آنان نیز بخشیده می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ با آغاز سال جدید و نخستین ماه از فصل بهار، اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان البرز، چند فعالیت داشت.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی البرز در روزهای آغاز شیوع کرونا و تعطیلی مؤسسات و مراکز با مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل ارشاد اسلامی استان البرز جلسه‌ای را برپا کرد. در حاشیه این جلسه، فعالیت‌های یک‌ساله اتحادیه و خسارات مالی مؤسسات و فعالیت‌های آنان در ایام شیوع ویروس جدید گزارش شد. همچنین خسارت مالی سه ماه اسفند 98 تا اردیبهشت 99 مؤسسات، بیش از شش میلیارد ریال برآورد شد.


بیشتر بخوانید:


حسین قضاتلو، مدیرعامل اتحادیه قرآنی البرز گفت: این اتحادیه از روزهای اول شیوع بیماری کرونا، اقدامات حمایتی در زمینه تولید ماسک و البسه بیمارستانی داشته است. همچنین در شب عید نوروز و عید نیمه شعبان از سوی مؤسسات و اتحادیه، ارزاق برای اقشار آسیب‌پذیر توزیع شد. حمایت از افراد نیازمند و رفع مشکلات آنها، ایجاد محل استراحت، ویژه کادر کمک‌کننده در دانشکده فنی در محل مؤسسات، ایجاد کانال و گروه برای آموزش و مسابقه مجازی قرآنی در تمام رشته و تمام مقاطع، آماده‌سازی بسته‌های غذایی برای تولیدکنندگان ماسک در دانشکده فنی از جمله برنامه‌هایی بود که از ابتدای فروردین‌ماه تا کنون انجام شد.

بخشودگی عوارض شهرداری در صورت همکاری با مؤسسه قرآنی

اتحادیه قرآنی البرز در این ایام با ستاد مبارزه با کرونا استان جلسه‌ای برپا کرد و خسارت مالی موسسات به این ستاد اعلام شد. همچنین جلسه‌ای دیگر با شهرداری کرج به منظور بخشودگی عوارض شهرداری مؤسسات صورت گرفت. در این جلسه تصویب شد، مؤسسات قرآنی که استیجاری یا مالک هستند، در صورتی که مالکان، اجاره بهای مؤسسات را مورد بخشش قرار دهند، عوارض شهرداری آنها نیز بخشیده می‌شود. از آغاز شیوع ویروس جدید تاکنون، 14 مؤسسه در زمینه مبارزه با کرونا فعالیت دارند.

همچنین اتحادیه در نظر دارد، همانند سال‌های قبل، در ماه مبارک رمضان به شناسایی افراد نیازمند پرداخته و با همکاری مؤسسات قرآنی به توزیع ارزاق اقدام کند. یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ماه مهمانی خدا، برپایی مسابقه قرائت ترتیل ویژه علاقه‌مندان بالای ۱۶ سال با محوریت سوره مائده و اهدای جایزه و مسابقه مفاهیم سوره انسان است. جزءخوانی آنلاین در ماه رمضان برنامه دیگری است که در یک ماه با حضور قاریان، حافظان و فعالان قرآنی و افراد علاقه‌مند برپا می‌شود.

مسابقه تلاوت ‌یک‌دقیقه‌ای سوره‌های کوتاه قرآن و فرازهایی از قاریان مشهور از جمله برنامه اتحادیه قرآنی البرز در ماه مبارک رمضان است که برای قرآن دوستان انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha