گزارشی از طرح‌های قرآنی اتحادیه مؤسسات البرز
کد خبر: 3519447
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

گزارشی از طرح‌های قرآنی اتحادیه مؤسسات البرز

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: اتحادیه مؤسسات قرآنی استان البرز، گزارشی از طرح‌ها و فعالیت‌‌های قرآنی خود ارائه کرد.

حسین قضاتلو، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: اتحادیه مؤسسات قرآنی استان البرز به منظور اجرای برنامه‌های قرآنی، طرح سراسری «آیه‌های همدلی» با محوریت «حفظ و مفاهیم سوره حجرات» را به مؤسسات قرآنی ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: این طرح در ایام تابستان با هدف رسیدن به سبک زندگی دینی و قرآنی از 10 تیر تا 10 شهریورماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

قضاتلو با اشاره به استقبال بالای مؤسسات قرآنی از این طرح بیان کرد: سهمیه اختصاص یافته طرح «آیه‌های همدلی»، از سوی اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور به اتحادیه استان البرز، برابر با 400 نفر بوده است اما این طرح با استقبال 800 نفری مواجه شد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان البرز با تأکید بر اینکه این در این طرح 40 مؤسسه مشارکت دارند، افزود: آزمون سراسری این طرح در 15 شهریور‌ماه به صورت سراسری برگزار می‌شود و قبول‌شدگان در پایان دوره گواهی‌نامه معتبر دریافت خواهند کرد.

وی به طرح دیگری که در حال حاضر در مؤسسات قرآنی استان البرز اجرا می‌شود، اشاره کرد و افزود: برپایی طرح نورالهدی، که امسال نهمین دوره آن از سوی سازمان دارالقرآن‌ الکریم برگزار می‌شود در رشته‌های تفسیر یک جز(جزء 30) و تفسیر سه جز(اجزاء 27،28،29) در حال برپایی است.

قضاتلو به تأکید براینکه سؤالات آزمون این طرح از کتاب تفسیر نمونه انتخاب خواهد شد، گفت: ثبت نام این طرح از 15 خرداد‌ماه آغاز شده است و تا 10 مردادماه ادامه داشت که تعداد زیادی در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به سهمیه اختصاص یافته به اتحادیه خاطرنشان کرد: سهمیه این طرح 100 نفر بود که تا‌کنون موفق به 300 نفراز میان علاقه‌مندان آقا و بانو شده‌ایم.

captcha