معارف - حوزه علمیه
مهمترین چالش‌های امام عسکری(ع) و تعیین تکلیف شیعیان در دوران حیرت

مهمترین چالش‌های امام عسکری(ع) و تعیین تکلیف شیعیان در دوران حیرت

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: شیعه تا سال 260 هجری قمری با ائمه حاضر مواجه بوده است ولو به تدریج ارتباط کمتر شد، ولی پس از امام عسکری(ع) ارتباط ظاهری با امام زمان(عج) وجود ندارد و شیعه وارد دوره غیبت صغری می‌شود و این مهمترین چالش دوره امام عسکری(ع) و دوره حیرت شیعه بود.
استفاده از سخنرانان فاضل و با اخلاق در حرم رضوی  

استفاده از سخنرانان فاضل و با اخلاق در حرم رضوی  

آیت‌الله کریمی جهرمی بر استفاده از سخنرانان فاضل و با اخلاق در حرم رضوی تأکید کرد و گفت: باید سعی شود با بهره‌گیری از سخنرانان فاضل و با اخلاق و اجرای برنامه‌های پرمحتوا در جهت رشد اعتقادات و اخلاق مردم به خصوص زائران عزیز، از فرصت به‌وجود آمده نهایت استفاده را ببرید.
پیکر آیت‌الله صلواتی در قم تشییع شد

پیکر آیت‌الله صلواتی در قم تشییع شد

پیکر آیت‌الله غلامرضا صلواتی از استادان حوزه علمیه عصر امروز، اول مهرماه در قم تشییع شد و آیت‌الله سبحانی بر پیکر ایشان نماز میت اقامه کردند.
پیام تسلیت آیت‌الله اعرافی به مناسبت شهادت حجت‌الاسلام اعتبار

پیام تسلیت آیت‌الله اعرافی به مناسبت شهادت حجت‌الاسلام اعتبار

مدیر حوزه‌های علمیه ضمن تسلیت شهادت حجت‌الاسلام اعتبار، در تماس تلفنی با مدیر حوزه علمیه زنجان پیگیر پرونده شهادت وی شد.
اولین دوره جشنواره علمی حدیث پژوهان جوان برگزار می‌شود

اولین دوره جشنواره علمی حدیث پژوهان جوان برگزار می‌شود

اولین دوره جشنواره علمی حدیث‌پژوهان جوان به همت گروه حدیث‌پژوهی پژوهشکده معارف اهل‌ بیت(ع) و با همکاری انجمن حدیث حوزه برگزار می‌شود.
پیام تسلیت آیت‌الله رجبی و آیت‌الله هادوی تهرانی به مناسبت ارتحال آیت‌الله صلواتی

پیام تسلیت آیت‌الله رجبی و آیت‌الله هادوی تهرانی به مناسبت ارتحال آیت‌الله صلواتی

در پی درگذشت آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا صلواتی، آیت‌الله محمود رجبی و آیت‌الله هادوی تهرانی در پیام‌های جداگانه این مصیبت وارده را تسلیت گفتند.
علم رجال باید نظام‌مند شود

علم رجال باید نظام‌مند شود

عضو هیئت علمی مرکز فقهی امام محمد باقر(ع) قم تاکید کرد: در سالیان اخیر، این نیاز به شدت احساس می‌شد که علم رجال باید از پراکندگی در‌آمده و وارد مرحله سازمان دهی و نظام‌مندی شود و کتاب «استناد در روش شناخت رجال اسناد» در این راستا تالیف شده است.
نحوه برخورد آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی با فردی که رجال را علم نمی‌دانست

نحوه برخورد آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی با فردی که رجال را علم نمی‌دانست

فرزند آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی تصریح کرد: آیت‌الله والد با یکی از بزرگان دیدار کرده بودند؛ آن آقای بزرگوار گفته بود مگر رجال علم است. حاج آقا از این تعبیر ناراحت شده بودند که چرا باید نسبت به علمی که این همه در استنباط احکام تاثیر دارد اهمال وجود داشته باشد؟
علم رجال در حوزه تقویت شود

علم رجال در حوزه تقویت شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: بدون تردید باید به رجال در قلب و متن حوزه به شکل ضمنی در درس‌های خارج فقه و به شکل مستقل توجه کنیم. در نظام رشته حوزه و آموزش‌های کاربردی نیز همچنین باید فضایی برای مباحث رجالی باز شود.
طوری زندگی کنیم که «ای کاش» نگوییم

طوری زندگی کنیم که «ای کاش» نگوییم

مرجع تقلید و مفسر قرآن و نهج‌البلاغه تأکید کرد: برخی بزرگان که عبد رحمان بودند طوری زندگی کردند که هرگز ای‌کاش نگفتند زیرا می‌دانستند که دنیا حکیمانه اداره می‌شود.