حضرت زینب(س) الگوی استکبارستیزی و بصیرت است
کد خبر: 3867827
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

حضرت زینب(س) الگوی استکبارستیزی و بصیرت است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه زندگانی حضرت زینب(س) برای ما بسیار درس‌آموز است، گفت: حضرت زینب(س) علاوه بر الگوی حجاب، حیا و عفت؛ الگوی استکبارستیزی، زمان‌شناسی و بصیرت است.

حضرت زینب(س) الگوی استکبارستیزی و بصیرت است

به گزارش ایکنا از البرز به نقل از دفتر امام جمعه کرج،آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، شامگاه 9دی در همایش مسؤولین هیأت‌های مذهبی و مداحان استان البرز که دردفتر امام‌جمعه کرج برگزار شد با اشاره به پنجم جمادی‌الاول ولادت حضرت زینب(س) بیان کرد: عقیله بنی‌هاشم(س) شخصیت بی‌نظیر و کم‌نظیری در عالم اسلام است.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه دانسته‌های ما از حضرت زینب کبری(س) بسیار اندک است، افزود: عقیله بنی‌هاشم(س) از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است و ما نسبت به شناخت ایشان کم‌کاریم و باید ابعاد مختلف زندگی ۵۷ ساله ایشان موردبررسی و مطالعه قرار گیرد.
حسینی همدانی بابیان اینکه حضرت زینب(س) پرستار دین بود، یادآور شد: در دوران حضرت(س) دین مجروح و آسیب‌دیده بود و ایشان بعد از واقعه کربلا شروع به مداوا کردن آن پرداختند و دین را به جایگاه خود برگردانند.
وی با تأکید بر اینکه زندگانی حضرت زینب(س) برای ما بسیار درس‌آموز است، خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) علاوه بر الگوی حجاب، حیا و عفت؛ الگوی استکبارستیزی، زمان‌شناسی و بصیرت است.
حسینی همدانی بابیان اینکه درس‌های زندگی حضرت زینب(س) در بزنگاه‌ها همواره کمک ما بوده است، گفت: یکی از این بزنگاه فتنه سال ۸۸ بود.
وی بابیان اینکه دشمنان از همان ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز فتنه‌هایی را برای نظام اسلامی رقم‌زده‌اند، گفت: با برسی دقیق ابعاد این فتنه‌ها مشخص می‌شود که منشأ همه آن‌ها یکی است اما باگذشت زمان پیچیده‌تر و ترکیبی‌تر شده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به نهم دی‌ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، گفت: نه دی سالگرد خروش حماسی مردم است که با بصیرت و هوشیاری تمامی که داشتند از مقتدای خودشان و ارزش‌های اسلامی دفاع و قیام کردند و یک حرکت مانا و پرثمری را خلق کردند.
حسینی همدانی در ادامه یادآور شد: در نه دی یکی از توطئه‌های بزرگ آمریکا و اسرائیل برعلیه نظام با رهبری امام المسلمین و همراهی و کمک مردم خنثی شد و به همه‌کسانی که اعلام می‌کردند انقلاب دوره‌اش تمام‌شده نشان داد که انقلاب زنده است و بااقتدار پیش می‌رود.
وی با اشاره به اهمیت نه دی به لزوم بررسی اسناد فتنه سال ۸۸ پرداخت و گفت: بررسی اسناد فتنه سال ۸۸ که نزدیک به نه جلد کتاب می‌باشد می‌تواند روشن‌کننده زوایای پنهان این واقعه باشد.
رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز با اشاره به خطبه پنجاهم نهج‌البلاغه به تعریف فتنه از دیدگاه امیرالمؤمنین(ع) پرداخت و گفت: حضرت علی(ع) در تعریف فتنه می‌فرمایند: «پس نقطه آغازین فتنه‌ها این است که افرادی به دنبال هوای نفس خویش حرکت می‌کنند و بدعت‌هایی ایجاد می‌کنند و سعی در پیدا کردن قدرت و ولایت از طریق غیر مشروع آن می‌کنند و برای این کار حق و باطل را به هم مخلوط می‌کنند به‌نوعی که شناخت حق و باطل بر مردم مشکل شود و مردم دچار شبهه و سردرگمی شوند».
امام جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه این تعبیر امیرالمؤمنین(ع) از فتنه در سال ۸۸ به وقوع پیوست، گفت: رهبر جامعه، این انسان فرهیخته و تعلیم‌دیده مکتب اهل‌بیت با سعه‌صدر و حوصله تمام گره‌هایی که برای مردم درست کرده بودند باز کرد؛ صف مردم را از فتنه گران جدا کرد؛ دشمن داخلی و خارجی را معرفی کرد؛ روشنگری و بصیرت افزایی کرد و بعد از آماده شدن فضا نه دی به وجود آمد.
وی بابیان اینکه در طول تاریخ فتنه‌ها را خواص جامعه پدید آوردند، به ماجرای رفتن حضرت موسى(ع) به کوه طور پرداخت و اظهار کرد: یکی از خواص دستگاه حضرت موسی(ع) به نام سامری که شخصیتی خاص، استکبارستیز، زندان دیده و شکنجه‌شده فرعون بود، فتنه به پا کرد و در مقابل جانشین رهبری جامعه خود که هارون بردار حضرت موسی(ع) ایستاد.
حسینی همدانی بابیان اینکه فتنه امتحان است، بیان کرد: در این مسائل بصیرت و آگهی بخشی بسیار مهم است چراکه گاهی اوقات فتنه‌ها پیچیده و چندوجهی می‌شوند و باعث حیرت، سرگردانی و حتی سقوط افراد نامدار می‌شود.
وی بابیان اینکه ضعف بصیرت در همه مسائل و پیچیدگی‌ها مردم را دچار انحراف و کجی می‌کند، گفت: بصیرت دهی در جامعه نقش بسیار مهمی دارد که باید گروه‌های مرجع این را وجهه همت خودشان قرار دهند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز بابیان اینکه نقش هیئات بسیار حیاتی است، گفت: امروز به هیئات دشمنی می‌کنند چراکه عامل حرکت است.
وی بابیان اینکه هیئت باید حرکت و شورآفرین باشد، گفت: هیئت باید در متن جامعه بوده و زنده باشد تا بتواند زندگی آفرین باشد لذا هیئات باید چشم‌انداز داشته باشند و با برنامه‌ریزی حرکت کنند.
امام جمعه کرج به نقش مهم و اساسی هیئات در گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: در گام دوم انقلاب به‌سوی تمدن نوین اسلامی و جامعه مهدوی حرکت می‌کنیم لذا باید خود را برای این مهم آماده کنیم.
حسینی همدانی هیئات را مشمول توجه تمامی توصیه‌های هفت‌گانه رهبر معظم انقلاب در بیانیه «گام دوم» دانست و گفت: هیئات باید برنامه‌ریزی‌های خود را مطابق با این بیانیه تنظیم کنند.
وی در ادامه به نقش تربیتی هیئات پرداخت و خطاب به مسئول‌های هیئت‌های مذهبی خاطرنشان ساخت: مخاطبان شما باید یک شخصِ بصیرِ جاافتاده و کاملی باشد که در زمان مناسب وظیفه محوله را به‌خوبی انجام دهد.
رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز با تأکید بر اینکه هیئت فقط محلی برای مراسم گرفتن نیست، گفت: مداحان و سخنرانان مراسمات باید جمعیت مخاطب را با بهره‌گیری از تاریخ، مقتل، مدح و مرثیه بینش، آگاهی و بصیرت دهند.
حسینی همدانی مطالبه گری را یکی دیگر از وظایف هیئات مذهبی برشمرد و تأکید کرد: هیئات نباید نسبت به مسائل و معضلات اجتماعی بی‌تفاوت بوده بلکه باید با استفاده قشر جوان حاضر در مجموعه‌های خود به مطالبه گری بپردازند.
وی بابیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) در تمام طول عمر خود لحظه‌ای را بیکار نبودند، گفت: هیئتی ما نباید اهل بیکاری باشد بلکه باید اهل فعالیت و اقتصاد باشد.
رئیس بنیاد مهدویت استان البرز بابیان اینکه بی‌توجهی به تکثیر نسل یکی از معضلات اجتماعی امروز جامعه است، گفت: هیئات باید در تشویق و ترویج این موضوع جدی عمل کنند.
حسینی همدانی با تأکید بر مقابله با بدعت‌ها و مناسک‎سازی، تصریح کرد: هیئت‌ها می‌تواند جلوی انحرافات و کژی‌ها بگیرند لذا خودتان را در برابر انحرافات فکری جامعه مسئول بدانید.

انتهای پیام
captcha