تعطیلی موقت مسجد حضرت زینب(س) در قاهره
کد خبر: 4197624
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

تعطیلی موقت مسجد حضرت زینب(س) در قاهره

وزارت اوقاف مصر از تعطیلی موقت مسجد حضرت زینب(س) به منظور تسریع در عملیات مرمت این مسجد خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبر مصر، وزارت اوقاف مصر اعلام کرده است، مسجد حضرت زینب(س) از مهم‌ترین مساجد قاهره، به منظور تسریع در عملیات مرمت، به طور موقت تعطیل است.

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر با انتشار مطلبی در حساب‌ رسمی خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نوشت: با توجه به اینکه کار توسعه مسجد سیده زینب(س) وارد مراحل پایانی خود شده و لزوم تسریع در کار، اوقاف قاهره مجبور شده است این مسجد را به طور موقت ببندد تا سازمان مجری آن بتواند به سرعت کار توسعه جامع مسجد به همراه صحن‌ها و تأسیسات مرتبط را تکمیل کند.

این مسجد از روز پنجشنبه، 12 بهمن تعطیل شده و وزیر اوقاف مصر در مطلب خود تصریح کرده است: امید می‌رود تا پیش از ماه مبارک رمضان، عملیات مرمت به پایان برسد.

مسجد سیده زینب یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین مساجد قاهره به شمار می‌رود (بر اساس قولی، محل دفن زینب کبری(س) است). این مسجد بزرگ جایگاه مهمی در تاریخ و فرهنگ شهر قاهره داشته و برای قرن‌ها یکی از مهم‌ترین اماکن برگزاری محافل قرآنی و دینی در این شهر به شمار می‌رفته است. آخرین عملیات توسعه این مسجد از سوی وزارت اوقاف مصر در سال 1969 میلادی انجام شده است.

انتهای پیام
captcha