ثبت‌نام 850 دانش‌آموز البرزی در کنگره سراسری قرآن مدارس سمپاد
کد خبر: 4169382
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

ثبت‌نام 850 دانش‌آموز البرزی در کنگره سراسری قرآن مدارس سمپاد

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان البرز از ثبت‌نام 850 دانش‌آموز این استان در کنگره سراسری قران کریم مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) خبر داد و گفت: مرحله کشوری این کنگره هفتم الی 14 مهرماه برگزار می‌شود.

کنگره سراسری قرآن مدارس سمپاد

رضا شکیبا، رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از برگزاری مرحله کشوری بیست و هشتمین کنگره سراسری قرآن کریم مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) خبر داد و گفت: این کنگره ۷ الی ۱۴ مهرماه با حضور 800 دانش‌آموز سراسر کشور از جمله استان البرز به میزبانی استان یزد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 850 دانش‌آموزان البرزی در مرحله مدرسه‌ای، استانی، قطبی این کنگره ثبت‌نام کردند، افزود: این مسابقات در چهار رشته حفظ، حفظ ویژه، قرائت و مفاهیم و در دو گروه دختران و پسران برگزار می‌شود که در حاضر از این استان در رشته حفظ و قرائت 11 نفر به مرحله کشوری مسابقات راه یافته‌اند.

شکیبا توضیح داد: نتایج بخش مفاهیم هم تاکنون اعلام نشده است که بعد از اعلام برگزیدگان این بخش نیز نفرات نهایی برای حضور در مرحله کشوری مسابقات به طور دقیق مشخص می‌شوند.

این مسئول بیان کرد: مسابقات رشته مفاهیم در محورهای «خودباوری» و «تمدن‌سازی» در چالش‌های سه‌گانه خودباختگی، انفعال و ناامیدی در دو حوزه محتوایی و هنری و پنج قالب ساخت کلیپ، نماهنگ، تهیه پادکست (پاد پخش)، پاورپوینت (پرده‌نگار)، نمایش رادیویی و اینفوگراف (اطلاع‌نگاشت) انجام  می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان البرز، بسترسازی مناسب جهت انس بیشتر دانش‌آموزان و افزایش علاقه‌مندی به قرآن کریم،  توسعه و ترویج قرائت، حفظ، تفسیر، تدبر، فهم و بهره‌گیری از دستورات قرآن کریم در زندگی، بهره‌مندی از معارف قرآنی جهت اعتلای اخلاق، ایمان و بصیرت دینی دانش‌آموزان و تقویت و توسعه محافل معنوی و قرآنی در بین آن‌ها را از اهداف برگزاری این کنگره برشمرد.

انتهای پیام
captcha