سیاست و دین در اسلام از هم جدایی‌پذیر نیستند
کد خبر: 4167574
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

سیاست و دین در اسلام از هم جدایی‌پذیر نیستند

امام جمعه کرج گفت: اگر فقط به کربلا نگاه کنید می‌بینید دین از سیاست جدا نیست؛ امام حسین (ع) معلم سیاست‌ورزی الهی است و قول و فعل امام معصوم (ع) حجت است و بر این اساس نمی‌توان روحیه سکولار داشت و دین را از سیاست جدا دانست.

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج، ظهر روز جمعه، 17 شهریور در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرج که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد، اظهار کرد: در اربعین حسینی امسال حماسه بزرگی خلق شد با وجود اینکه استکبار با جنگ روانی و عوامل داخلی و رسانه‌ای خود تبلیغات به راه انداخت.

وی بیان کرد: امسال بیشترین حضور جوانان و همه قشرهای مردم در این مراسم با شکوه به نمایش گذاشته شد، حتی برنامه‌های دهه اول محرم امسال پرشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شد که مردم البرز در این حماسه سنگ تمام گذاشتند.

امام جمعه کرج تصریح کرد: بیش از ۶۰ نفر از ائمه جمعه کشور در موکب‌های اربعین حضور یافتند و تمام دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و فرهنگی برای برگزاری این مراسم باشکوه پای کارآمدند تا امور به بهترین شکل انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه خدمات خادمان اربعین در مرزهای کشور خاطره خوشی برای زائران بر جای گذاشت، افزود: درس‌های نهضت حسینی در ابعاد مختلف سیاسی، نظامی، فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی فراوان است.

این مسئول اظهار کرد: نهضت حسینی (ع) نشان می‌دهد که دین از سیاست جدا نیست، یکی از مسائل مهم سیاسی حضور بانوان در عرصه سیاست است که امام حسین (ع) بانوان را در سیاست سهیم کردند.

امام جمعه کرج تصریح کرد: حضور بانوان در کربلا بیانگر اهمیت سهیم بودن و نقش آفرینی آنان در سیاست است؛ حضرت زینب کبری (س) به رغم شرایط جسمی و روحی و سایر بانوان در نشر نهضت حسینی و اطلاع رسانی صحیح این واقعه به خوبی نقش آفرینی کردند.

وی خاطرنشان کرد: امروز غربی‌ها به تربیتی که بیش از یک هزار و۴۰۰ سال در عمق جان مسلمانان ریشه دوانده نمی‌توانند مسیر جدیدی برای تغییر آن تعریف کنند.

حسینی‌همدانی گفت: اگر فقط به کربلا نگاه کنید می‌بینید دین از سیاست جدا نیست؛ امام حسین (ع) معلم سیاست‌ورزی الهی است و قول و فعل امام معصوم (ع) حجت است و بر این اساس نمی‌توان روحیه سکولار داشت و دین را از سیاست جدا دانست.

وی با اشاره به قیام ۱۷ شهریور ملت ایران در مقابله با رژیم ستمشاهی گفت: این قیام به رهبری روحانیت زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ شد.

نماینده ولی فقیه در البرز متذکر شد: قیام ۱۷ شهریور یک حرکت مردمی برای اسلام خواهی بود و نقطه عطفی در مبارزات انقلاب اسلامی و سقوط حکومت ستمشاهی به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام
captcha