برگزاری کارگاه آموزشی شیوه‌های دعوت به نماز در کرج
کد خبر: 4167435
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

برگزاری کارگاه آموزشی شیوه‌های دعوت به نماز در کرج

رئیس ستاد اقامه نماز البرز از برگزاری کارگاه آموزشی شیوه‌های دعوت به نماز با هدف ترویج فرهنگ اقامه نماز ویژه نوجوانان و جوانان در شهرستان کرج خبر داد.

حجت الاسلام ابوالفضل مرادی، رئیس ستاد اقامه نماز البرز

حجت‌الاسلام ابوالفضل مرادی، رئیس ستاد اقامه نماز البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: با هدف ترویج فرهنگ اقامه نماز ویژه نوجوانان و جوانان کارگاه آموزشی شیوه‌های دعوت به نماز در کرج برگزار می‌شود.

وی افزود: این کارگاه در راستای بالا بردن میزان دانش و مهارت دینی دانش‌آموزان، ایجاد انگیزه جهت عمل به احکام و فرایض دینی، اجرای تربیت دینی به صورت عملی با حضور 60 دانش‌آموز پسر برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: در این کارگاه به همه شرکت‌کنندگان هدایای فرهنگی اهدا و همچنین مسابقه کتابخوانی از کتاب خانه بهشتی از انتشارات ستاد اقامه نماز استان البرز نیز برگزار می‌شود.

مرادی توضیح داد: بعد از برگزاری این کارگاه، برپایی کارگاه آموزشی شیوه دعوت فرزندان به نماز ویژه مادران در راستای ترویج فرهنگ نماز نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس ستاد اقامه نماز البرز در ادامه تاکید کرد: اهتمام به نماز به‌عنوان میراث انبیا و اولیا یک وظیفه همگانی است و باید آن را مورد توجه قرار دهیم و باید بدانیم در همه حال به نماز و نیایش نیاز داریم.

وی افزود: بدون توسل به نماز و تعقل در رمز و راز این آیین تابناک الهی و ریسمان محکم و گسست ناپذیر باخدا، نمی‌توان از آلودگی‌ها و وابستگی‌ها و دلبستگی‌های فانی رها شد و راهی به سوی نجات و رستگاری در دو جهان گشود.

این مسئول بیان کرد: نماز یک فریضه الهی است که روح و جان انسان را صیقل می‌دهد و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در حوزه‌ فعالیتی خود باید بیش از پیش توجه به این فریضه را جدی بگیرند.

مرادی گفت: روش‌ها و سبک زندگی امروزی تغییر کرده و متأسفانه با تغییر شرایط جامعه دچار برخی آسیب‌های اجتماعی شده‌ایم که یکی از آنها دوری جوانان از نماز است که باید آسیب‌ها شناسایی و در جهت رفع آن اقدام شود.

انتهای پیام
captcha