ساختمان‌ زندان‌های تعطیل شده کرج به مکان‌های فرهنگی تبدیل شود
کد خبر: 4161760
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
امام جمعه کرج:

ساختمان‌ زندان‌های تعطیل شده کرج به مکان‌های فرهنگی تبدیل شود

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه امروز استان البرز و شهرستان کرج با کمبود فضاهای فرهنگی مواجه است، گفت: انتظار می‌رود مجموعه ساختمان‌های زندان‌های تعطیل شده کرج به مکان‌های فرهنگی تبدیل شود.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج، 20 مرداد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج ضمن قدردانی از پیگیری نمایندگان مردم البرز در مجلس و اقدام قوه قضائیه برای خارج‌کردن زندان‌ها از کرج گفت: انتظار می‌رود مجموعه ساختمان‌های زندان‌های تعطیل شده کرج به مکان‌های فرهنگی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه امروز استان البرز و شهرستان کرج با کمبود فضاهای فرهنگی فاخر مواجه است و باید این قبیل مکان ها در اختیار فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد، افزود: تخلیه این مکان‌ها باید بیش از پیش برای مردم منفعت داشته باشد چرا که بارها کاستی‌های فرهنگی استان البرز را تذکر داده‌ام.

امام جمعه کرج گفت: از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود در توسعه فضاهای فرهنگی به شهرداری کرج کمک کنند تا کاستی‌ها در این بخش مرتفع شود.

حسینی‌همدانی در ادامه با تسلیت فرارسیدن ۲۵ محرم الحرام سالروز شهادت حضرت امام سجاد(ع) به درس‌های علمی، اخلاقی، صبر و استقامت آن امام همام اشاره کرد و گفت: امروز ما همان راه ، راهبرد و مقاومت امام سجاد(ع) در پیش داریم.

این مسئول تاکید کرد: در زمان حاضر در کنار جهاد علمی و فرهنگی باید بسط اخلاقی و تدبر در قرآن را در جامعه گسترش دهیم که در این میان مساجد باید محور و پرچمدار باشند.

امام جمعه کرج گفت: احیای فرهنگ اهل بیت(ع) لازمه زندگی امروزی است و باید کرسی‌های قرآنی در مساجد تشکیل شود تا فضای تاریک ناهنجاری‌ها با تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) از بین برود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز توضیح داد: متولیان مساجد باید برای قشرهای مختلف مردم و خانواده‌ها برنامه‌های مناسب داشته باشند و این فضاهای نورانی به محل اجتماع مردمی تبدیل شود.

وی تأکید کرد: جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به فضای معنوی مساجد از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند ضمن آنکه باید فضای مساجد را شاداب و سالم نگه داشت که این از وظایف متولیان مساجد است.

خطیب جمعه کرج به یکی دیگر از درس‌های معنوی امام سجاد(ع) در عرصه مقاومت اشاره کرد و گفت: آن امام همام در ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، دوران سخت اسارت را با عزت و شجاعت سپری کردند.

وی اقدام افتخارآفرین دریادلان ناوگروه ۸۶ ارتش را نمونه ای از شجاعت و مقاومت فرزندان ایران زمین برشمرد و گفت: امروز میوه‎‌های مقاومت در جهان خودنمایی می‌کند چرا که این مقاومت از دوران حکومت رسول خدا(ص) در شعب ابی‌طالب(ع) و عاشورای حسینی ریشه دارد.

حسینی‌همدانی در پایان با تأکید براینکه مقاومت اسلامی از لبنان، سوریه، عراق تا کشمیر ریشه دوانده و با الگو از عاشورای حسینی دامنه آن در حال گسترش است، گفت: مقاومت و جهاد اسلامی سبب ضعف و نابودی رژیم غاصب اسرائیل شده و صهیونیست‌ها در نبرد ۳۳ روزه در مقابل مقاومت لبنان شکست خوردند.

 

انتهای پیام
captcha