دولت نباید در برابر کشف حجاب کوتاه بیاید
کد خبر: 4153259
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶

دولت نباید در برابر کشف حجاب کوتاه بیاید

امام جمعه کرج گفت: دشمن در دوره‌های مختلف از حجاب به عنوان وسیله‌ای برای مبارزه با دین استفاده کرده، پس وظیفه مردم و دولت در برابر گناه علنی مشخص است و جامعه و دولت نباید در برابر کشف حجاب کوتاه بیاید.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه ۱۶ تیرماه کرج گفت: دشمن در دوره‌های مختلف از حجاب به عنوان وسیله‌ای برای مبارزه با دین استفاده کرده، پس وظیفه مردم و دولت در برابر گناه علنی مشخص است و جامعه و دولت نباید در برابر کشف حجاب کوتاه بیاید.

وی خاطرنشان کرد: ترویج این گناه آشکار اثرات زیادی مانند پوچی جامعه، کاهش ارزش الهی زن، افزایش طلاق و به هم خوردن روابط خانوادگی را در بردارد، دشمنان با سرمایه‌گذاری کلان و با استفاده از ابزار مختلف در بین جوانان برهنگی ‌و بی بندباری را رواج می‌دهند.

 امام جمعه کرج با بیان اینکه دشمنی با حجاب نماد دشمنی دشمنان است، افزود: لذا باید این اولین سنگر را حفظ کرد، حجاب یک واجب شرعی است که ابعاد سیاسی پیدا کرده ‌و هر مسئولی باید خود را موظف در برابر اجرای قوانین بداند.
 حسینی‌همدانی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه کرج با تبریک عید سعید غدیر گفت: اگر دستور الهی در غدیر خم اجرا نمی‌شد تمام زحمات رسول خدا بدون نتیجه می‌ماند.

 وی بیان کرد: عید غدیر افضل اعیاد اسلامی است و باید بدانیم که غدیر فقط یک روز و یک عید نیست بلکه هدف غدیر این است که بدانیم چه کسی شایسته حکومت بوده و بحث حکمرانی بر مسلمین و مسئله مسئله حکومت و سیاست است.

 امام جمعه کرج تصریح کرد: پیامبر در غدیر فرمودند که تا امروز من را حاکم می دانستید و از امروز علی را و این چیزیست که همیشه ادامه داشته و شیعه ۱۴۰۰ سال است که همین راه را رفته است، این عهد و ابلاغ ولی بودن حضرت علی توسط رسول خدا آنقدر مهم بوده که اگر دستور الهی در غدیر خم اجرا نمی شد تمام زحمات رسول خدا بدون نتیجه می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: در عصر حاضر نیز وقتی از ولایتمداری صحبت می کنیم، راجب کسی صحبت می‌کنیم که در مسیر برقراری احکام الهی دستورات قرآن و مکتب الهی قدم برمی‌دارد.

حسینی‌همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به ۲۰ ذالحجه و میلاد امام کاظم(ع) به صفات بارز این امام همام اشاره کرد و گفت: بردباری از صفات اصلی امام بود و این همان فضیلتی است که این روزها کنار گذاشتن آن باعث بسیاری از تخلفات شده است.

وی گفت: شدیدترین بزه در البرز پرخاشگری است که باعث بسیاری از اتفاقات و حوادث می‌شود.  در عین داشتن بردباری و صبوری نباید از خشم ممدوح غافل شد، همان خشمی که باعث شده حکومت‌های کودک کش به زانو در بیایند، امروز اسرائیل این را می داند که هیچ نقطه در آن امنیت ندارد.

انتهای پیام
captcha