کوتاهی در ترویج فرهنگ و گفتمان‌سازی فرزندآوری صورت گرفته است
کد خبر: 4143642
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

کوتاهی در ترویج فرهنگ و گفتمان‌سازی فرزندآوری صورت گرفته است

امام جمعه کرج با بیان اینکه اگر روند فرزندآوری کشور همینطور پیش برود، جمعیت کشور رو به پیری می‌رود، گفت: در بحث فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی فرزندآوری، کوتاهی‌هایی صورت گرفته است.

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه امروز، پنجم خردادماه کرج با بیان اینکه اگر روند فرزندآوری کشور همینطور پیش برود، جمعیت کشور رو به پیری می‌رود، گفت: در بحث فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی فرزندآوری، کوتاهی‌هایی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: فرزندآوری و جوانی جمعیت یک تکلیف دینی، شرعی و قانونی است. در سال‌های اخیر به عناوین مختلف از فرزندآوری جلوگیری شد که نتیجه آن پیری جمعیت و تبعات فرهنگی اجتماعی متعدد است که امروز شاهدش هستیم.

امام جمعه کرج با بیان اینکه عده‌ای به بهانه‌های واهی همچون کمبود منابع، آذوقه و مایحتاج، محدود بودن پهنه زمین و کمبود مواد خوراکی و آشامیدنی معتقد بودند باید  فرزندآوری را کنترل کرد، فارغ از آن که خدای تعالی حکیم و روزی دهنده است؛ گفت: علت بسیاری از مشکلات تقسیم نادرست منابع، سوء مدیریت و برنامه‌ریزی و سیاست‌های نادرست است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز به فرارسیدن سالروز افتتاح مجلس شورای اسلامی اول در سال ۵۹ اشاره و اظهار کرد: مجلس به تعبیر امام(ره) در رأس امور است و دلیل آن این است که در چارچوب مقررات دین مردم در رأس امور هستند و در هیچ کشور دنیا مردم سالاری همانند جمهوری اسلامی ایران پیدا نمی‌شود و همه مسئولان بی‌واسطه و با واسطه منتخب مردم هستند.

این مسئول افزود: به نمایندگان مجلس شورای اسلامی توصیه می‌شود در فرصت باقی مانده و تا پایان دوره، قوانین مهمی که کشور به آنها نیاز دارد را پیگیری و تصویب کنند.

وی باقدردانی از فعالیت‌های سه نماینده استان در مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان درصورتی که  تصمیم به حضور و فعالیت در دوره بعدی مجلس را دارند باید عملکرد خود را به طور دقیق در اختیار مردم برای تصمیم و انتخاب بهتر قرار دهند و مردم نیز وظیفه دارند شاخص ها و معیارهای یک نماینده را که لازمه پیشرفت و توسعه کشور است شناسایی و درست انتخاب کنند.

امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه باید فریاد خواهی و استقلال طلبی و استکبار ستیزی از تریبون مجلس شنیده شود، افزود: نماینده مجلس باید تمام دغدغه اش توجه به اولویت‌ها و مسائل اساسی کشور باشد.

حسینی‌همدانی گفت: تصمیم‌گیری قوانین برای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی و فراهم کردن زندگی راحت‌تر برای مردم و از بین بردن محرومیت‌ها و تحول در نظام اداری، همکاری بین سه قوه و توجه به خانواده‌های شهدا؛ از اولویت‌های نمایندگان است.

وی در پایان به لایحه دولت برای حجاب نیز اشاره و گفت: لوایحی که ارائه می‌شود و به تصویب می‌رسد باید نقش بازدارندگی قانونی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha