دشمنان برای قبح‌زدایی از کشف حجاب تلاش می‌کنند
کد خبر: 4130715
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

دشمنان برای قبح‌زدایی از کشف حجاب تلاش می‌کنند

امام جمعه کرج گفت: دشمن به دنبال خسته و پشیمان‌کردن مردم از شعائر و اهداف انقلاب اسلامی است که نمونه بارز آن قبح‌زدایی از موضوع حجاب در جامعه است.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه ۱۱ فروردین ماه کرج گفت: حفظ شعائر و دستاوردهای انقلاب اسلامی از مهم‌ترین وظایف دینی مردم است و دشمن هم به دنبال خسته و پشیمان‌کردن مردم از شعائر و اهداف انقلاب اسلامی است که نمونه بارز آن قبح‌زدایی از موضوع حجاب در جامعه است و ضربه زدن به اعتقادات جامعه اسلامی به خصوص حجاب ضربه‌زدن به کیان خانواده و سست‌کردن بنیان زندگی اسلامی است.

وی افزود: دشمنان سعی دارند با اعمال خود اعتقادات جامعه اسلامی را کم‌ارزش و بی‌ارزش کنند. صدور بیانیه وزارت کشور در خصوص توجه ویژه به حجاب یکی از اقدامات ارزنده دولت بود و باید در این خصوص نظارت و اقدام جدی صورت گیرد و با مطالبه گری مستمر اجازه این هنجار شکنی را ندهیم.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های قدرتمندی جامعه اسلامی افزایش جمعیت است و این موضوع به همراه ترویج ازدواج آسان باید راهبرد اساسی دولتمردان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه به فرارسیدن دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی هم اشاره و اعلام کرد: امام خمینی (ره) با برگزاری رفراندوم اعتماد واقعی به مردم را ثابت کرد و نشان داد که جمهوری اسلامی براساس خواسته مردم و برپایه نظر و آرای مردم شکل گرفته است.

این مسئول گفت: جمهوری اسلامی با همه مشکلات و کارشکنی‌های که در ۴۴ سال گذشته روبرو بوده است، اما با اعتماد به اراده و پشتکار دانشمندان جوان خود، پیروز و استوار ایستاده است و فتنه‌ها و دسیسه چینی‌های استکبار هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز دهم ماه مبارک رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه (س) و حضرت ابوطالب (ع) گفت: حضرت خدیجه (س ) این بانوی بزرگوار قله معنویت و کمالات انسانی بود و از ایمان و معنویت یک بهره وافری داشت و رسول خدا (ص) وقتی او را به جبرئیل معرفی می‌کرد تعبیر صدیقه امت من را به ایشان می دادند.

حسینی‌همدانی افزود: با توجه به شخصیت این بانوی بزرگوار در بین مردم مکه مسلمان شدنش برای اثبات حقانیت نبوت و دعوت رسول خدا (ص) بسیار پر اهمیت بود علاوه بر اینکه حمایت‌های ایشان در تحریم اقتصادی سنگینی که مسلمین قرار داشتند بسیار مهم بود.

وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نقش‌های حضرت خدیجه این بود که به عنوان الگویی برای مادران و زنان ایرانی باشد زیرا نقش مادری و اهتمام به تربیت فرزند بود که حضرت فاطمه را در دامن پرمهر خود تربیت کرد و باید گفت او مادر امت و مادر ائمه معصومین است و حق مادری در اسلام حق مقدسی است که هر جور شرایط تغییر کند این حق هیچ تغییری نمی‌یابد.

 

انتهای پیام
captcha