بیش از 4 هزار محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در البرز برگزار شد
کد خبر: 4117722
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
از ابتدای سال

بیش از 4 هزار محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در البرز برگزار شد

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز گفت: از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و 672 محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در مدارس استان برگزار شده است.

محفل انس با قرآن

هادی خان‌محمدی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه فراگیر شدن فعالیت‌های قرآنی، اولویت و هدف اصلی آموزش و پرورش البرز است، اظهار کرد: فرصت‌ها و ظرفیت‌های تربیتی بی‌شمار و مؤثری در قرآن کریم برای سعادت نسل جدید و دانش‌آموزان ما وجود دارد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت یادگیری قرآن در سنین کم به‌ویژه در مقطع ابتدایی، گفت: قرآن، کتاب حیات و راهنمای ما در زندگی است و تلاش ما بر این است که بتوانیم دانش‌آموزانی اخلاق‌مدار و در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه باید عمل به آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) در ابعاد مختلف زندگی و تحقق سبک زندگی قرآنی را در سرلوحه زندگی خویش قرار بدهیم و این را به دانش‌آموزان و فرزندانمان آموزش دهیم، بیان کرد: اگر هر فردی بخواهد در کار و زندگی خود موفق و پیروز باشد باید خود را در مسیر قرآن قرار دهد.

خان‌محمدی در ادامه به برگزاری محافل انس با قرآن در مدارس و دارالقرآن‌های دانش‌آموزی استان اشاره کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ابتدای سال تاکنون حداقل دو محفل انس با قرآن در مدارس البرز برگزار شده است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: برنامه‌ها برای اجرای این محافل بیشتر بود اما تعطیلی مدارس باعث شد که روند اجرای کار تغییر کند و محافل انس با قرآن در فضای مجازی دنبال شود. علاوه بر این محافل در ایام‌الله دهه فجر نیز دو محفل با حضور قاریان برتر کشوری و استانی به‌صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

وی گفت: همچنین در اردیبهشت‌ماه سال آینده یک محفل انس با قرآن در فضای مجازی با حضور دانش‌آموزان قاری برتر استان برپا می‌شود که به‌صورت زنده در فضای مجازی هم پخش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha