حقیقت زن مسلمان ايرانی را به جهان معرفی کنیم
کد خبر: 4078855
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱

حقیقت زن مسلمان ايرانی را به جهان معرفی کنیم

مدیر انجمن زنان کارآفرین و هنرمند صنایع‌دستی عقیق با تأکید بر اینکه متأسفانه تبلیغات منفی دشمنان از زن ایرانی چهره‌ای ساخته که مطابق واقعیت نیست، گفت: ما سعی داریم که حقیقت زن مسلمان ایرانی را به مردم جهان معرفی کنیم.

زنان هنرمند ایرانی

یکی از راه‌های مقابله با تبلیغات منفی علیه زنان ایرانی، معرفی آثار هنری آنها به مردم جهان است. زنان هنرمند و توانمند ایرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با خودباوری و در سایه فرهنگ عفت و کرامت توانستند در سطوح علمی و هنری پیشرفت کنند، اما متأسفانه فعالیت آنان در عرصه‌های مختلف به‌طور شایسته معرفی نشده و این قشر در سایه گمنامی به کار خود ادامه می‌دهند.

 یکی از زنان هنرمند و کارآفرین البرزی که سال‌‌هاست در حوزه صنایع چرم و چوب فعالیت می‌کند و در دانشگاه و آموزشگاه نیز هنرجویان بسیاری دارد با برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی از آثار زنان هنرمند ایرانی در اقصی نقاط جهان و معرفی توانمندی‌ آنها سعی کرده است حقیقت زن مسلمان ایرانی را به مردم سایر کشورها نشان و چهره‌ای متفاوت از آنان ارائه دهد.

منیژه مختاری، مدیر انجمن زنان کارآفرین و هنرمند صنایع‌دستی عقیق در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: انجمن زنان هنرمند و کارآفرین فعالیتش را از سال 94 در راستای توانمندسازی بانوان در حوزه صنایع‌دستی آغاز کرده و از سال 97 ثبت رسمی در وزارت کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه دفتر اصلی این انجمن در البرز مستقر است، افزود: این انجمن در عرصه ملی و بین‌المللی اجازه فعالیت دارد که البته عمده فعالیت ما برون‌مرزی است و تاکنون 21 نمایشگاه‌ در خارج از کشور  با حضور بانوان هنرمند از 31 استان کشور برگزار کردیم.

مختاری هدف اصلی این انجمن را معرفی توانمندی‌های زنان ایرانی به مردم جهان برشمرد و گفت: تاکنون در نمایشگاه‌های برون‌مرزی 10 هزار اثر به نام خود هنرمند و استان شرکت‌کننده در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

این بانوی کارآفرین تصریح کرد: بانوان هنرمند در هر نمایشگاه از طرف کشور برگزارکننده گواهینامه دریافت می‌کنند که این یک امتیاز برای زن هنرمند ایرانی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون در کشورهای لبنان، عراق، نروژ، بلاروس، اتریش، تونس، و کنیا نمایشگاه برگزار کرده‌ایم، افزود: در حاشیه برگزاری نمایشگاه ما برای زنان کشورهای میزبان نیز دوره‌های اشتغال‌آفرینی برگزار می‌کنیم که این اقدام با استقبال خوبی همراه شده است.

این هنرمند البرزی در ادامه بر ضرورت حمایت از بانوان ایرانی تأکید کرد و گفت: ما برای حمایت از زنان فعال هنرمند فضایی را ایجاد کردیم تا افرادی که قادر نیستند به بازارهای جهانی راه پیدا کنند با استفاده از امکانات انجمن در این مسیر قدم بردارند و هنرشان را در معرض دید عموم قرار دهند.

مدیر انجمن زنان کارآفرین و هنرمند صنایع‌دستی عقیق، استان البرز را پایلوت اجرای این طرح دانست و گفت: در حال حاضر با هنرمندان به‌طور آنلاین در ارتباطیم و علاقه‌مندان از سراسر کشور می‌توانند، عضو انجمن ما شوند و از دوره‌های آموزشی و مهارت‌های کسب و کار بهره‌مند شوند و در پایان دوره نیز به آنها مدارک معتبر ارائه خواهد شد.

مختاری با بیان اینکه در حال حاضر پنج هزار و 30 نفر عضو این انجمن هستند، افزود: با هماهنگی‌های انجام شده، به‌زودی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی از آثار هنرمندان زن ایرانی، در کشورهای تاجیکستان، ترکیه و بلغارستان برگزار می‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون البرز در ادامه به برگزاری دوره‌های صنایع‌دستی برای زنان سرپرست خانوار البرز  نیز اشاره کرد و گفت: برای ارتقای کیفی سطح تولیدات این بانوان و حضور در عرصه بین‌المللی با همکاری اتاق تعاون دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی برای آنها برگزار می‌شود.

مختاری همچنین به برگزاری جشنواره‌های صنایع‌دستی آرمان صلح در روز جهانی صلح در سازمان اکو، دومین جشنواره صنایع‌دستی هنرهای اسلامی در نمایشگاه کوشک باغ هنر و سومین جشنواره عروسک اقوام و ملل در کاخ نیاوران و نمایشگاه عاشورایی اشاره کرد و توضیح داد: هنرمندان فعال این انجمن در همه این جشنواره‌ها آثار خود را ارائه خواهند کرد.

مدیر انجمن زنان کارآفرین و هنرمند صنایع‌دستی عقیق در پایان گفت: امیدواریم با کمک رایزنان فرهنگی ایران در کشورهای مختلف، بتوانیم نمایشگاه‌های بیشتری برای معرفی توانمندی‌های زنان هنرمند ایرانی برگزار کنیم.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
مریم قپاندار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۰۱:۴۸
0
0
درود بر خانم مختاری عزیز که تلاشهایشان قابل ستایش می باشد به امید روزی که مسولین ایشان و امثال خانم مختاری را که دغدغه صادرات
صنایع دستی و حمایت از بانوی هنرمند ایرانی را دارند حمایت کنند و در این مسیر دشوار سنگ اندازی نکنند
captcha