دشمن به دنبال ایجاد شبهه و ضربه‌زدن به مبانی فکری مردم است
کد خبر: 4056092
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵

دشمن به دنبال ایجاد شبهه و ضربه‌زدن به مبانی فکری مردم است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز گفت: دشمن بیش از آنکه بخواهد از محل امنیتی ضربه وارد کند قصد دارد از محل فکری ضربه به ایران و مردم آن بزند و در این مسیر بیکار نمی‌نشیند.

حجت الاسلام علیمراد یوسفی نماینده ولی فقیه در سپاه البرزبه گزارش ایکنا از البرز، حجت الاسلام علیمراد یوسفی، نماینده ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در مراسمی که امروز، 20 اردیبهشت به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی و بزرگداشت مقام معلم با حضور جمعی از مسئولین و پایوران سپاه امام حسن مجتبی(ع) این استان در کانون شهید سبحانی کرج برگزار شد گفت: امیدوارم همه ما بتوانیم در راستای تحقق زمینه‌های تشکیل حکومت جهانی به تکلیف و وظیفه خود به خوبی عمل کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری ایام شهادت شهید مطهری به عنوان هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج عنوان کرد: تاکنون شنیده‌ایم که معلمی شغل انبیاست اما در حقیقت معلمی شغل خداست و شهید مطهری مصداق بارز معلم کاملی است که باعث افتخار همه ما در این نظام و کشور و بالاخص معلمین و مربیانی است که این روز به مناسبت گرامیداشت زحمات آنها نامگذاری شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با اشاره به آموزش‌های عقیدتی سیاسی که در سپاه بر عهده نمایندگی ولی فقیه در این نهاد گذاشته شده مطرح کرد: مجموعه سپاه به عنوان معلم، نقش خود را در عرصه‌های مختلف جامعه ایفا می‌کند، خدمتگزاری به مردم و پاسداری کردن از پاسدارانی که با ویژگی‌های خاص به عنوان سربازان ولایت در این نظام و مملکت خدمت می‌کنند، باعث افتخار همه ماست.

یوسفی اظهار کرد: قطعاً نامگذاری ایام شهادت شهید مطهری به نام هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی اتفاقی نیست زیرا هر نامگذاری بر اساس معادلات و محاسباتی صورت می‌گیرد و باید وجه تسمیه‌ای داشته باشد، یکی از دلایل این نامگذاری این است که شهید مطهری در آغاز انقلاب اسلامی بیماری مهلکی که جامعه به آن مبتلا شده بود را به درستی تشخیص داد و در راستای درمان آن فعالیت‌های بسیاری داشت.

این مسئول بیان کرد: شهید مطهری در آن زمان، تمام مسائل محاسباتی مادی را کنار گذاشت و در مقابل بیماری مهلکی به نام التقاط فکری که جامعه درگیر آن شده و به اوج خود رسیده بود اقدامات عجیبی داشت. وقتی وی را از نوشتن مقاله در مجله زن روز، منع می‌کردند پاسخ می‌داد که بیان مسائل مربوط به حجاب، برای بانوانی که پشت پرده هستند و این مباحث را می‌دانند حسنی ندارد و باید در محلی که نیاز است فعالیت صورت گیرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز اذعان کرد: برخی افراد در آن زمان توان درک دغدغه‌ها، اقدامات و عملکرد آن معلم وارسته و فرهیخته را نداشتند و به همین دلیل او را مذمت می‌کردند اما ایشان همان گونه که فلسفه و روش رئالیسم را می‌نوشت به نگارش کتاب داستان راستان نیز روی آورد؛.اقعیت این است که برخی افراد در ظرف زمان نمی گنجند.

یوسفی به پایین بودن سطح جامعه در برخی ادوار و شخصیت والا و برجسته علمایی همچون استاد مطهری اشاره و خاطرنشان کرد: برخی افراد جامعه گروه فرقان را به علت پایین بودن سطح فکری و شهید مطهری را به دلیل وارستگی و بزرگی به خوبی نمی‌شناسند و حتی تا مدت‌ها بعد از شهادت نیز وی را کامل شناخته نشده بودند؛ او ویژگی‌های بسیار عجیبی در عملکرد خود داشت و به جایگاهی رسید که برخی درک آن را نداشتند.

وی، بیماری التقاط فکری و فلسفی را به بیماری کبد تشبیه کرد و گفت: تشخیص این بیماری در مراحل اولیه کار هر کسی نیست و فقط متخصصان امر می‌توانند با انجام معاینات و آزمایشات بالینی به آن پی ببرند و تا زمان پیشرفت ۶۰ تا ۷۰ درصدی آن، افراد عادی مطلع نمی‌شوند، شهید مطهری بیماری التقاط فکری آن دوران را به درستی تشخیص داد و به موقع در مقابل آن ایستاد. در بیماری التقاط فکری نیز زاویه کوچکی ایجاد می‌شود که تشخیص آن کار اهل فن است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز با اشاره به اینکه دو پاره خط اگر موازی نباشند در مسیری بر یکدیگر منطبق می‌شوند اما در امتداد مسیر هر چه پیش روند فاصله آنها بیشتر می‌شود، اضافه کرد: بیماران التقاط فکری با همین ویژگی‌ها شناخته می‌شوند و ممکن است در امتداد فاصله‌ها مشخص شود که چقدر با باورها و اعتقادات فاصله دارند و سقوط می‌کنند و خسارت این سقوط متوجه دین و نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

یوسفی تصریح کرد: مبانی فکری که دچار اختلال هستند به خوبی تشخیص داده می‌شوند ولی باید اقدامات تخصصی صورت گیرد تا به موقع جلوی این اختلال گرفته شود اما ممکن است برخی باور نکرده و نپذیرند در حالی که شهید مطهری به عنوان یک متخصص به درستی تشخیص داد که جامعه دچار التقاط فکری شده و مقابل تفکرات مسموم زمان خود ایستادگی کرد و جامعه را نجات داد و برخی بعداً متوجه حساسیت کار وی شدند.

وی عنوان کرد: در جامعه امروز مجموعه سپاه پاسداران به عنوان معلم وظیفه دارد با این نوع بیماری‌های فکری مبارزه کند چرا که دشمن بیش از آنکه بخواهد از محل امنیتی ضربه وارد کند قصد دارد از محل فکری ضربه به ایران و مردم آن بزند و در این مسیر بیکار نمی‌نشیند و از راه‌ها و مسیرهای مختلف امنیتی، اخلاقی، اعتقادی و … در راستای رسیدن به اهداف شوم خود تلاش می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز ادامه داد: در راستای مبارزه با این اقدامات دشمنان که هزینه‌های زیادی نیز برای آنها کرده‌اند، برنامه‌ریزی‌هایی در مجموعه سپاه پاسداران صورت گرفته و نشست‌ها، دوره‌ها و کلاس‌هایی پیش‌بینی شده است زیرا تشخیص و اهمیت دادن مسئولین به این مهم، باعث بصیرت جامعه و خنثی‌کردن اهداف شوم دشمن خواهد شد.

 

انتهای پیام
captcha