اسلام‌هراسی؛ پروژه‌ای برای پیشبرد منافع مستکبرین
کد خبر: 4007369
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

اسلام‌هراسی؛ پروژه‌ای برای پیشبرد منافع مستکبرین

سرپرست دانشگاه مشکات ولایت شهرستان کرج گفت: معاندان اسلام درصدد هستند ارزش‌های اخلاقی و انسانی را که پیامبر اسلام(ص) برای ترویج آن به بعثت رسید را کمرنگ کنند، زیرا به‌خوبی می‌دانند که دین اسلام مغایر با ظلم و ستم و استبداد است و انسان‌های مؤمن با حریت خود اجازه چپاول و ستمگری را نمی‌دهند.

اسلام‌هراسی؛ پروژه‌ای برای پیشبرد منافع مستکبرین است

راحله صالحی، سرپرست دانشگاه مشکات ولایت شهرستان کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز  حضرت محمد(ص) را مظهر رحمت رحمانیه و رحمت رحیمیه خدای متعال دانست و اظهار کرد: پیامبر(ص) برای انتشار رحمت از جانب خداوند مبعوث شد و هر چیزی که از ناحیه پیامبر اتفاق افتاد، برای انتشار رحمت در عالم بوده است.

وی، تزکیه و تهذیب را مهم‌ترین ویژگی پیامبر دانست و افزود: براساس آیه «وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ» سمت تزکیه مقدم بر سمت تعلیم بوده و تعلیم پیامبر برای تزکیه است.

این مسئول با بیان اینکه مهمترین وظیفه انبیای الهی تربیت انسان است، گفت: انبیا آمدند تا انسان تربیت کنند و انسان بتواند با توجه به مجموعه ظرفیت ها و استعدادهای وجودی خود مسیر را طی کند و به مقصد که همان قرب الهی است، برسد.

صالحی، پیامبر(ص) را هادی، امام و پیشوای بشریت دانست و متذکر شد: پیامبر پیشواست، یعنی بشریت را به همان مسیری دعوت می کند که خودش طی کرده است.

سرپرست دانشگاه مشکات ولایت کرج با تأکید بر اینکه پیامبر اسلام(ص) اثرگذارترین فرد تاریخ است، گفت: ما مسلمانان چنین ظرفیت و نیرویی داریم و پرسش اینجاست که چرا دنیای اسلام با وجود داشتن چنین نعمت و میراث معنوی و دینی، اثرگذاری لازم را در معادلات امروز دنیا ندارد؟ پاسخ این است که دشمنان توانسته‌اند با ایجاد تفرقه و اختلافات میان مسلمانان ضرر و خسارت زیادی به دنیای اسلام وارد کنند.

وی توضیح داد: معاندان اسلام درصدد هستند ارزش‌های اخلاقی و انسانی را که پیامبر اسلام(ص) برای ترویج آن به بعثت رسید را کمرنگ کنند، زیرا به‌خوبی می‌دانند که دین اسلام مغایر با ظلم و ستم و استبداد است و انسان‌های مؤمن با حریت خود اجازه چپاول و ستمگری را نمی‌دهند.

این مسئول با اشاره به اجرای پروژه اسلام‌هراسی از سوی دشمنان، گفت: با اجرای این پروژه دشمنان سعی می‌کنند که در آن چهره‌ای زشت از اسلام و پیامبر مسلمین به مردم جهان نشان بدهند تا ترغیب و گرایش مردم نسبت به این دین انسان‌ساز و کامل کمتر شود در حالی که این تحریف‌ها تنها توطئه‌ای برای پیش‌ بردن منافع مستکبرین از غفلت مردم است.

صالحی در پایان با اشاره به اینکه دشمنان به‌خوبی می‌دانند که پیامبر اسلام(ص) دینی را به بشریت هدیه کرد که در آن مسیر کمال و تعالی پیموده می‌شود و انسان در سایه این حکومتی دینی و اسلامی می‌تواند به دور از رذایل انسانی در جهت تربیت نفس و کمال بردارد، گفت: اگر چنین دینی در جهان حاکم شود دیگر این همه تبعیض، ستمگری، اشرافی‌گری، چپاول و استثمار جایگاهی نخواهد داشت و همه بشریت در هر رنگ و نژادی با مسالمت و نگاه دینی در کنار هم زندگی خواهند کرد برای همین بدخواهان اسلام تمام تلاششان را می‌کنند تا از ترویج اسلام و آموزه‌های آن جلوگیری کنند.

انتهای پیام
captcha