درخواست شورای اروپا از اتریش برای حذف طرح تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان
کد خبر: 3974981
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

درخواست شورای اروپا از اتریش برای حذف طرح تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان

یک نهاد حقوق بشری اروپا از اتریش خواست تا طرح بحث‌برانگیز موسوم به نقشه اسلام را لغو کند زیرا این طرح باعث نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از تی آر تی، اقدام یک وب‌سایت دولتی در اتریش که بیش از 620 مسجد و سازمان اسلامی را با نشانی و نام مقامات آنها منتشر کرده، انتقاداتی را از سوی شورای اروپا برانگیخته است. این شورا این نقشه را بسیار تبعیض‌آمیز خوانده است.

شورای اروپا می‌گوید مسلمانان با انتشار آدرس و سایر جزئیات مؤسسات خود، احساس ناامنی و تهدید می‌کنند. این شورا از سباستین کورتس، صدراعظم اتریش خواسته است این سایت را حذف کند. 

این ارگان عالی حقوق بشر اروپا در بیانیه‌ای گفت: انتشار این نقشه، رویکردی خصمانه علیه مسلمانان است. در ادامه این بیانیه آمده است مقابله با افراط‌گرایی و ایدئولوژی‌هایی که تحت عنوان آزادی دینی، روایت‌های خطرناک را گسترش می‌دهند، وظیفه‌ای مهم در جهت تأمین امنیت است اما این نقشه در خدمت نفرت‌پراکنان است و بسیاری از مسلمانان آن را تبعیض‌آمیز می‌دانند. مسلمانان با انتشار آدرس و سایر جزئیات، احساس می‌کنند از سوی مقامات دولتی به آنها برچسب زده شده است. 

هفته گذشته سوزان راب، وزیر ادغام اتریش از این اقدام دفاع کرد و گفت که هدف از این کار، مبارزه با ایدئولوژی‌های سیاسی است و نه دین.

از سوی دیگر سازمان‌های محلی مسلمانان دولت را متهم كرده‌اند كه اقلیت 800 هزار نفری مسلمان این كشور را به عنوان یک خطر بالقوه برای جامعه جلوه می‌دهد.

انتهای پیام
captcha