شهردار وین: وب‌سایت «نقشه ملی اسلام» موجب ترویج آپارتاید است
کد خبر: 3974685
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

شهردار وین: وب‌سایت «نقشه ملی اسلام» موجب ترویج آپارتاید است

شهردار وین از راه‌اندازی سایتی با عنوان «نقشه ملی اسلام» در این کشور انتقاد کرد و آن را موجب ترویج آپارتاید در جامعه دانست.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، مایکل لودویگ، شهردار وین، با انتقاد از راه‌اندازی وب‌سایتی با عنوان «نقشه ملی اسلام» از سوی سباستین کورتس، نخست‌وزیر اتریش، اظهار کرد که این سایت مروج آپارتاید در جامعه است.

لودویگ در توئیتی نوشت: این وب‌سایت اطلاعات مفصلی درباره 600 نهاد اسلامی در کشور اتریش منتشر کرده است که به تفکیک نژادی در جامعه منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه نقشه دیجیتالی مذکور هرگز به همزیستی در جامعه کمکی نخواهد کرد، حمایت خود را از زندگی مشترک براساس وحدت و احترام متقابل در وین و سراسر کشور اتریش اعلام کرد.

روز شنبه 8 خرداد، سوزان راب، وزیر ادغام اتریش، وب سایتی را با نام «نقشه ملی اسلام» راه‌اندازی کرد که از سوی مرکز اسناد اسلام سیاسی تهیه شده است و اسامی و محل‌های بیش از 620 مسجد، انجمن اسلامی و مسئولین مسلمان در آن ذکر شده است.
 
به گفته راب، این نقشه با هدف در معرض اتهام قراردادن مسلمانان راه‌اندازی شده است. وی روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی افزود که «هدف از راه‌اندازی این سایت، مبارزه با ایدئولوژی‌های سیاسی بود، نه مبارزه با دین.»

در همین حال، شورای نماینده مسلمانان اتریش IGGOe، روز پنجشنبه 6 خرداد در بیانیه‌ای گفت: این اقدام، قصد آشکار دولت برای برچسب‌زدن به همه مسلمانان به عنوان یک خطر بالقوه را نشان می‌دهد.

فائقه النغاشی، سخنگوی حزب سبز اتریش نیز اعلام کرد که هیچ یک از وزیران یا نمایندگان حزب سبز در این ماجرا دخالتی نداشته‌اند و یا حتی در این باره با این حزب صحبت نشده است. وی افزود که این پروژه مسلمانان را با افراط‌گرایان یکی می‌داند و مغایر با سیاست ادغام است.
 
انتهای پیام
captcha