افزایش شعب اخذ رأی در زنجان برای جلوگیری از شیوع کرونا
کد خبر: 3973698
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

افزایش شعب اخذ رأی در زنجان برای جلوگیری از شیوع کرونا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: شعب اخذ رأی برای جلوگیری از تجمع و شیوع کرونا افزایش می‌یابد و انتخابات شورای شهر در شهر زنجان الکترونیکی خواهد بود.

افزایش شعب اخذ رأی در زنجان برای جلوگیری از شیوع کرونابه گزارش ایکنا از زنجان، خدابخش مرادی‌نافچی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، ۴ خردادماه در شورای اطلاع‌رسانی استان، در مورد آمادگی برای انتخابات 1400 اظهار کرد: همه دستگاه‌ها موظف شدند امکانات مورد نیاز را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند تا مشکلی در روند برگزاری این رویداد ملی وجود نداشته باشد.

وی به اهمیت رأی مردم در تعیین سرنوشت کشور اشاره و بیان کرد: نظام اسلامی بر پایه نظر و رأی مردم بنا شده و برای کشور خود و نحوه اداره آن تصمیم می‌گیرند و حضور حداکثری مردم در انتخابات می‌تواند آینده کشور را تضمین کند. اکنون اتحاد، همبستگی و مشارکت بیش از هرچیز به تقویت کشور و پیشبرد اهداف نظام کمک می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه فراهم شده است، ابراز کرد: آسیب‌شناسی انتخابات ادوار گذشته انجام شده و امیدواریم در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری و نیز انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز مردم قدرت خود را به منصه‌ظهور برسانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان تصریح کرد: روند انتخابات از ابتدای کار تا الان منطبق با برنامه‌ریزی پیش رفته و انتظار داریم در ۲۸ خرداد شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه در استان زنجان و سراسر ایران باشیم و بار دیگر ثابت کنیم که ایران قدرت‌مندتر از قبل به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: انتخابات شورای اسلامی شهر زنجان الکترونیکی برگزار خواهد شد و روند اخذ رای برای انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی سایر شهرها و روستاها دستی خواهد بود که باید در این رابطه رسانه‌ها اطلاع‌رسانی لازم را داشته و مردم را در این خصوص آگاه کنند.

مرادی با اشاره به اینکه ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی ۵ درصد افزایش دارد، ادامه داد: در این دوره از انتخابات شاهد گزینش نمایندگان مردم در شوراهای شهر و روستا خواهیم بود و زنجانی‌ها در ۲۱ شهر و همه روستاها نمایندگان خود را برای حضور در شوراها انتخاب خواهند کرد.

وی در مورد برگزاری انتخابات با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا، ابراز کرد: تمهیدات لازم در این رابطه اندیشیده شده است و باید شرایطی فراهم شود تا انتخابات در موعد مقرر برگزار شود و با توجه به وضعیت این بیماری انتظار داریم همه داوطلبان به پروتکل‌های اعلامی توجه لازم را داشته باشند تا مشکلی برای کسی پیش نیاید. در این راستا تعداد حوزه‌های انتخابی افزایش یافته و روند انتخابات از ساعت ۷ صبح روز ۲۸ خردادماه آغاز و تا ۲ بامداد روز ۲۹ خردادماه خواهد بود.

وی یادآور شد: در رابطه با تبلیغات نیز تاکید شده است همه داوطلبان از فضای مجازی برای اعلام برنامه‌های خود استفاده کنند و از تجمع در ستادهای انتخاباتی پرهیز شود. بر اساس اعلام مسئولان امر در شهرهایی با وضعیت قرمز فقط ۱۵ نفر از اعضای ستاد می‌توانند برای هماهنگی در محل حاضر باشند و در این زمان نیز باید همه نکات اعلام شده رعایت شود. در شهرهای نارنجی نیز ۲۰ نفر و در شهرهای زرد ۳۰ نفر مجاز به حضور در ستاد خواهند بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه استقبال از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری ممنوع بوه و برپایی هرگونه کارناوال نیز منتفی است، تصریح کرد: همچنین هرگونه تجمع، سخنرانی و مناظره در مساجد، تالارها، سالن اجتماعات و فضاهای سربسته ممنوع است و در صورتی که کاندیداهای ریاست‌جمهوری در استانی حضور پیدا کردند، فقط مجاز به حضور در فضای باز و با ظرفیت یک‌سوم هستند و حتماً باید فاصله بین افراد حاضر ۴ متر باشد و همه این موارد باید با دقت رعایت شود.

انتهای پیام
captcha