برگزاری انتخابات باشکوه وظیفه همه اقشار است
کد خبر: 3973923
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

برگزاری انتخابات باشکوه وظیفه همه اقشار است

استاندار زنجان به حفظ ارکان انتخابات شامل سلامت، مشارکت، رقابت و امنیت تأکید کرد و گفت: همه مردم، دستگاه‌ها و اقشار مختلف باید برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه تلاش کنند.

برگزاری انتخابات باشکوه وظیفه همه اقشار استبه گزارش ایکنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان، 5 خردادماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: همه در برگزاری انتخابات و حضور پرشور مردم وظیفه دارند و هیچ کسی نباید در این رویداد ملی و تعیین سرنوشت کشور تماشاچی باشد.

وی به حفظ ارکان انتخابات شامل سلامت، مشارکت، رقابت و امنیت تأکید کرد و گفت: قانون همه موارد از ثبت‌نام، تأیید صلاحیت و نحوه برگزاری انتخابات و صیانت از آرای مردم را مشخص کرده و همه موظف هستیم تا در چارچوب قانون رفتار کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی نباید اقدامی کنند که شائبه عدول از قانون در انتخابات باشد، گفت: در صورت مشاهده تخلف در این زمینه، بدون مسامحه برخورد می‌شود، هر مدیر و کارمندی که قصد فعالیت تبلیغی در ستاد کاندیداها را دارد می‌تواند از مرخصی استفاده کند.

وی تصریح کرد: تلاش داریم با همکاری هیئت‌های اجرایی و نظارت شاهد انتخاباتی سالم و باشکوه باشیم. دستگاه‌های اجرایی باید وظایف اداری خود را به صورت میدانی در انتخابات انجام دهند و تعلل و سستی در کارها قابل قبول نیست. ضمن اینکه انتخابات شورای شهر در شهر زنجان به شکل الکترونیکی و در سایر شهرها به شکل دستی انجام می‌شود.

حقیقی در مورد برنامه‌های توسعه‌ای استان ابراز کرد: سند آمایش سرزمین برای استان تهیه شده و این سند در بردارنده چشم‌انداز ۱۴۲۴ بوده و حاصل چهار دهه مطالعه و بهره‌گیری از نظرات صاحبنظران و مراجع دانشگاهی در حوزه‌های مختلف است و از جنبه‌های گوناگون اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به آن پرداخته شده است.

وی افزایش نرخ باروری را از مولفه‌های مهم در این سند خواند و گفت: موضوع جمعیت برای کشور و استان حیاتی است و باید برای آن برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم؛ چراکه که طبق آمارها روند جمعیت به سمت پیری می‌رود و با ادامه این وضع تا سال‌های آتی نیروی فعال و کارآمد را از دست خواهیم داد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل، تحولات فناوری، آب، انرژی‌های پایدار، جوان‌گرایی در مدیریت و امنیت غذایی از دیگر موارد تاکید شده در سند آمایش است، بیان کرد: سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده سند امنیت غذایی این استان تدوین شد.

انتهای پیام
captcha