مردم‌مداری از شاخص‌های کاندیدای اصلح است
کد خبر: 3972828
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

مردم‌مداری از شاخص‌های کاندیدای اصلح است

امام جمعه سلطانیه به حفظ آبروی رقبا در تبلیغات انتخاباتی تأکید کرد و گفت: مردم‌مداری از شاخص‌های کاندیدای اصلح است.

مردم‌مداری از شاخص‌های کاندیدای اصلحبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب، امام‌جمعه سلطانیه، 30 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت به رعایت تقوا و دوری از گناه و معصیت اظهار کرد: هر كسی علیه مؤمنی سخنی بگويد و قصدش عيب‌جویی از او و ريختن آبرويش باشد و بخواهد او را از چشم مردم بیندازد، خداوند او را از ولایت خود خارج مى‌کند و تحت سرپرستى شیطان قرار مى‌دهد ولى شیطان هم او را نمى‌پذیرد.

وی با تأکید بر اینکه مال، جان و آبروی مؤمن محترم بوده و حرمت غیبت، تهمت و افترا برای حفظ آبروی انسان است، گفت: انتخابات نباید بهانه‌ای برای بازی با آبروی کاندیداها باشد و کاندیداها هم باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند. مردم نیز باید با شناخت و بصیرت رأی دهند تا اداره جامعه را به دست افراد صالح بسپارند.

خطیب نماز جمعه سلطانیه به جایگاه ویژه و حساس ریاست جمهوری در ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور پرمشغله‌ترین و پرمسئولیت‌ترین مدیریت را در کشور در اختیار دارد و برخلاف ادعاها بیشترین اختیارات را داشته و تقریبا همه مراکز مدیریتی در اختیار اوست. ۸۴ درصد بودجه و ۵۰ درصد اقتصاد به‌صورت مستقیم و ۸۰ درصد اقتصاد به‌صورت غیرمستقیم در اختیار رئیس جمهور است.

وی در مورد معیارهای شناخت کاندیدای اصلح ابراز کرد: اولین راه شناخت کاندیدای اصلح، موضع صریح او درباره فتنه و فتنه‌گران ۸۸ است؛ چراکه فتنه خط قرمز نظام بوده و هر کاندیدایی که مورد حمایت فتنه‌گران باشد، باید نسبت به او حساس بود زیرا او به جای منافع ملی به دنبال منافع بیگانگان است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه مردم‌مَداری یکی از شاخصه‌های کاندیدای اصلح است و در جبهه انقلاب در زمان تبلیغات باید حرف مردم بیان شود، اضافه کرد: رأی مردم باید به سمت کاندیدایی باشد که از حنجره‌اش، صدای مردم شنیده می‌شود و انقلابی عمل می‌کند.

امام‌جمعه سلطانیه با بیان اینکه انتخابات جای شعار و وعده و بعد فراموش کردن وعده‌ها بعد از رای آوردن نیست، ادامه داد: کاندیداها باید برای بهبود وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور برنامه داشته باشند. کاندیداهای ریاست جمهوری باید برنامه علمی و عملی داشته باشند یعنی برنامه آن‌ها باید کارشناسی شده و قابل اجرا باشد.

وی به مذاکرات وین برای احیای برجام اشاره کرد و گفت: این مذاکرات از ۱۳ فروردین شروع شده و هر روز اخبار مختلف به گوش می رسد. اینکه ایران به آمریکا اجازه ورود به مذاکرات نداده، اقدامی غرورانگیز است اما قطعا آمریکا در صدد تحمیل نظرات خود از طریق کشورهای اروپایی است و لذا مذاکره‌کنندگان ما باید مراقبت باشند.

حسینی‌نسب با بیان اینکه مذاکرات دو محور دارد و محور اول اینکه آمریکا کدام تحریم‌ها را لغو کند و محور دوم اینکه ایران چگونه به برجام برگردد، است، تصریح کرد: در این باره سیاست ایران قبلا توسط مقام معظم رهبری صریح و روشن بیان شده و آمریکا باید همه تحریم‌ها را لغو و ایران راستی‌آزمایی کند. غربی‌ها در نظر دارند تحریم‌های متن برجام و دوره ترامپ و نه همه تحریم ها را تعلیق کند و لذا دو مشکل اساسی در مذاکرات وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بر خلاف ادعای مسئولان دولتی ساختار تحریم‌ها همچنان باقی است و فرو نریخته و حتی آمریکا گفته اختلافات باقی است، افزود: ایران از لغو همه تحریم‌ها استقبال می‌کند اما نباید در آستانه انتخابات، لغو دروغین تحریم‌ها به جامعه القا شود.

حسینی‌نسب رها شدن بازار و گرانی‌ها را، نتیجه خوش‌بینی و اعتماد به دشمن و منتظر توافق وین بودن دانست و گفت: ظاهرا دولت هم مثل مردم منتظر اتمام دوره خود است و در دو ماه گذشته از سال ۱۴۰۰ روغن، مرغ، خودرو و سیمان گران شده است.

امام‌جمعه سلطانیه با قدردانی از صدا و سیما برای تولید و پخش زندگی دانشمند هسته‌ای شهید مجید شهریاری که گوشه‌ای از جنایات دشمنان را در ترور دانشمندان هسته‌ای به نمایش می‌گذارد، بیان کرد: مذاکره‌کنندگان بدانند که جنتلمن‌های پشت میز مذاکره همان تروریست‌هایی هستند که هم شهید سلیمانی، هم شهدای هسته‌ای را ترور کردند، هم فعالیت هسته‌ای ما را چند سال متوقف کردند.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و انتقاد از سکوت مجامع بین المللی اظهار کرد: با مقاومت فلسطین، رژیم صهیونیستی بار دیگر شکست خورد. همچنان که ایران با وقایعی مثل سوم خرداد مصادف با آزادسازی خرمشهر الگوی مقاومت و ایستادگی شده است.

انتهای پیام
captcha