توجه به حقیقت نماز، راهگشای مشکلات است
کد خبر: 3933194
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

توجه به حقیقت نماز، راهگشای مشکلات است

رئیس ستاد اقامه نماز البرز با تاکید براینکه توجه به حقیقت نماز، راهگشای تمام مشکلات است، گفت: در مساله نماز باید به گونه‌ای این فریضه را بخوانیم و اقامه کنیم که از نماز لذت و نشاط و جاذبه نصیبمان شود.

توجه به حقیقت نماز، راهگشای مشکلات است

حجت الاسلام ابوالفضل مرادی، رئیس ستاد اقامه نماز البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز مسجد را نقطه عطف پیوند معنویت خانه و مدرسه دانست و گفت: آموزش‌های مدرسه و دانشگاه بدون مسجد هیچ است.
وی با بیان اینکه در زمان حضور در مسجد با توجه به این که میزبان خداست شکل خدایی به خود گرفته و از تعلقات رها می‌شویم، افزود: از روزی که از مسجد عقب افتادیم و مسجد را رها کردیم گره در کارمان افتاد.
این مسئول با اشاره به اینکه تربیت دینی باید در خانه آغاز و در مدرسه ادامه داشته باشد، گفت: در صورت عدم وجود این همسویی در خانه یا مدرسه دانش‌آموز دچار تضاد فکری و روانی می‌شود لذا اقامه نماز باید به صورت جدی مورد توجه اولیا و والدین دانش‌آموزان قرار گیرد.
مرادی با بیان اینکه پدر و مادر متدین و مسجدی می‌توانند کودک نمازخوان تربیت کنند، گفت: همین کودک نمازخوان وارد جامعه شده و می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد اهداف جامعه اسلامی داشته باشد.
رئیس ستاد اقامه نماز البرز با تاکید بر اینکه اینکه پیامبراسلام از ابتدای بعثت بر امر نماز تاکید ویژه داشته است، اظهار کرد: همه تلاش داریم تا نماز در سطح جامعه گسترش پیدا کرده و نهادینه شود؛ در کنار همه این تلاش‌ها و به تاسی از فرمایش مولای متقیان علی(ع) که فرمود «هر کس می‌خواهد در کاری پیشرو باشد اول از خود شروع کند» باید کاری انجام دهیم تا به تبع آن اثرگذارتر باشد.
وی در پایان با تاکید براینکه توجه به حقیقت نماز، راهگشای تمام مشکلات است، گفت: در مساله نماز باید به گونه‌ای این فریضه را بخوانیم و اقامه کنیم که از نماز لذت و نشاط و جاذبه نصیبمان شود. در بعد فردی و اجتماعی آثار تربیتی نماز باید حضور قلب پیدا کنیم و تاکید خدای متعال در قرآن‌کریم که فرمود از «صبر و نماز کمک بگیرید» را همواره در زندگی دینی و دنیوی مد نظر داشته باشیم زیرا خدای متعال یک قدرت لایزال است که می‌تواند مشکل ما را حل کند.

انتهای پیام
captcha