مساجد البرز برای برگزاری نمازهای جماعت یومیه آماده باشند
کد خبر: 3899243
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

مساجد البرز برای برگزاری نمازهای جماعت یومیه آماده باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: طبق اعلام و بررسی ستاد ملی مبارزه با کرونا احتمال بازگشایی مساجد با حداقل ظرفیت بالا است از این رو انتظار می‌رود مساجد جهت برگزاری دائم نمازهای جماعت یومیه آماده شود.

مساجد البرز برای برگزاری نمازهای جماعت یومیه آماده باشند

حجت‌الاسلام مهدی ولائی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با بیان اینکه مراسم احیا در مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است، گفت: با توجه به تصمیم ستاد مقابله با کرونا، نظر کارشناسان و مسئولان این ستاد و کارشناسان و مسئولان ستاد ملی احتمال بازگشایی دائم مساجد بسیار بالا است.
وی افزود: طبق اعلام رسمی کمتر از نیم درصد از مبتلایان به دلیل مراجعه به مساجد و اماکن مقدس بوده و رعایت دقیق مسائل بهداشتی توسط مردم می تواند این درصد بسیار پائین را هم به صفر برساند.
این مسئول بیان کرد: هیأت امنا و مسئولان مساجد با توجه به این ظرفیت، آمادگی خود را جهت رعایت همه دستورالعمل‌ها جهت اقامه نماز دائم مهیا کنند.
ولائی‌برحق در ادامه اظهار کرد: بازگشایی مساجد اماکن مقدس منوط به دستور مستقیم ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و هرگونه فعالیت مساجد نسبت به اطلاعیه‌های رسمی این ستاد خواهد بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با تأکید بر رعایت مسایئل بهداشتی در شب‌های قدر در مساجد استان البرز تصریح کرد: تصاویر و گزارشات واصله، گویا بوده و مساجد توانستند در اوج جمعیت، مسائل بهداشتی را رعایت کرده و همه موارد را کنترل کنند.

انتهای پیام
captcha