اقامه نماز ظهر و عصر در 70 درصد مساجد البرز
کد خبر: 3873527
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

اقامه نماز ظهر و عصر در 70 درصد مساجد البرز

گروه معارف ــ رئیس ستاد اقامه نماز البرز گفت: در حال حاضر نماز ظهر و عصر در 70 درصد مساجد استان اقامه می‌شود.

اقامه نماز ظهر و عصر در 70 درصد مساجد البرز

حجت الاسلام سیداکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز البرز در گفت و گو با ایکنا از البرز با اشاره به مشکلات نمازخانه‌های بین‌راهی البرز، گفت: نمازخانه‌های مراکز رفاهی بین‌راهی از مشکلاتی چون نداشتن مهر کافی، عدم مناسب‌سازی برای تردد سالمندان و معلولان، سرمایش و گرمایش و نامناسب بودن برخی سرویس‌های بهداشتی رنج می‌برند.
وی با اشاره به اینکه این مراکز از سوی بخش خصوصی اداره می‌شود و اهرم فشاری برای مناسب‌سازی نمازخانه‌های آن‌ها نداریم، بیان کرد: البته مسئولان از این مراکز بازدید کرده و تذکرات لازم را به آن‌ها گوشزد می‌کنند.
رئیس ستاد اقامه نماز البرز گفت: مراکز رفاهی که به تازگی احداث شدند وضعیت مناسبی دارند اما نمازخانه‌هایی که در جاده‌های فرعی هستند، نیاز به رسیدگی بیشتری دارند و باید بهسازی شوند.
این مسئول همچنین به وضعیت اقامه نماز در مساجد اشاره کرد و گفت: درحال حاضر 70 درصد مساجد نماز ظهر و عصر را اقامه می‌کنند البته در این ساعت تعدادی از مردم در ادارات حضور دارند و نماز جماعت در ادارات برگزار می‌شود و برای نمازهای مغرب و عشا جمعیت بیشتری در مساجد حضور دارند.
موسوی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود که اقامه نماز صبح در مساجد تقویت شود، تصریح کرد: در حواشی شهر مشکلاتی برای اقامه نمازهای جماعت، کمبود مساجد و روحانی وجود دارد که لازم است اداره تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه البرز مشکلات را برطرف کنند.
وی یادآور شد: برخی مساجد روستایی نیز در ایام خاص همچون محرم و رمضان فعال هستند، اما دیگر مواقع سال از نعمت روحانی و اقامه نمازهای جماعت بی‌بهره‌اند که تلاش می‌شود اهالی خودشان نماز جماعت را اقامه کنند.

انتهای پیام
captcha