ائمه جماعت وظیفه خود را به خواندن نماز محدود نکنند
کد خبر: 3864345
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹

ائمه جماعت وظیفه خود را به خواندن نماز محدود نکنند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه ما در مساجد خود به امام مسجد نیاز داریم نه امام جماعت، تصریح کرد: امام مسجد اشراف کاملی بر فعالیت‌های فکری، بصیرتی، اجتماعی و فرهنگی محله خود دارد در صورتی که امام جماعت وظیفه خود را به خواندن نماز در مساجد محدود می‌داند.

ائمه جماعت وظیفه خود را به خواندن نماز محدود نکنند

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، عصر امروز، یکشنبه، 24آذر در مراسم افتتاح طرح سراسری «هر مسجد یک حقوقدان» که در مسجد صاحب‌الزمان(عج) کرج برگزار شد، اظهار کرد: اگر چه سالیان سال است که کارکرد مساجد به برگزاری نماز یومیه و مراسم مذهبی محدود شده ولی مساجد کارکردهای دیگری هم دارند و صرفا نباید آنها را به کارکرد عبادی محدود کرد.
وی با اشاره به بیان بنیان‌گذار کبیر انقلاب مبنی بر اینکه ما انقلاب کردیم که مساجد را آباد کنیم، افزود: اگر مساجد وظایف خود را به خوبی انجام دهند، محله، شهر، استان و در نهایت کشور در مسیر درست خود حرکت می کند.
این مسئول توضیح داد: اگر مساجد نسبت به اجتماع اطراف خود بی‌تفاوت باشد و معضلات فرهنگی، اجتماعی و ... موجود را به خوبی رصد نکند، نمی‌تواند به اهداف خود دست یابد البته در این مسیر امامان مساجد نقش مهمی ایفا می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه ما در مساجد خود به امام مسجد نیاز داریم نه امام جماعت، تصریح کرد: امام مسجد اشراف کاملی بر فعالیت‌های فکری، بصیرتی، اجتماعی و فرهنگی محله خود دارد در صورتی که امام جماعت وظیفه خود را به خواندن نماز در مساجد محدود می‌داند.
این مسئول گفت: اگر امامان مساجد وظایف خود را به خوبی ایفا کنند، مساجد به مکانی برای رفت و آمد و حل بسیاری از مشکلات مردم تبدیل می شود.
وی اظهار کرد: این طرحی که امشب به صورت هماهنگ در استان رونمایی شد، به صورت جسته و گریخته در طول سال‌های قبل در برخی مساجد اجرایی و برکات فراوانی داشته است.
حسینی همدانی توضیح داد: امیدواریم این طرح صرفا عنوان نباشد و شاهد نتایج عملی آن استان باشیم.
امام جمعه کرج با اشاره به اینکه دانش و اطلاعات حقوقی اغلب افراد جامعه کم است، گفت: متاسفانه سرمایه حقوقی مردم ما بسیار کم است و حتی در معامله ساده هم به راحتی حقشان ضایع می شود.
وی افزود: تعداد زیادی پرونده در دستگاه قضا وجود دارد که به دلیل ناآگاهی مردم مختومه شدن آنها زمان بر شده به همین دلیل باید به دنبال افزایش دانش حقوقی شهروندان باشیم.
این مسئول گفت: از دستگاه قضا برای اجرای این طرح قدردانی می شود و امیدواریم از این پس شاهد حضور یک حقوقدان در مساجد باشندتا بتوانند باری از مشکلات مردم بردارند.

انتهای پیام
captcha