طرح «میثاق طلبگی»؛ فرصتی برای آشنایی طلاب با فضای حوزه
کد خبر: 3832720
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱

طرح «میثاق طلبگی»؛ فرصتی برای آشنایی طلاب با فضای حوزه

گروه معارف ــ مدیر حوزه علمیه البرز از اجرای طرح میثاق طلبگی در حوزه‌های علمیه استان خبر داد و گفت: اجرای این طرح زمینه آشنایی طلاب جدید با فضای حوزه را ایجاد می‌کند.

طرح «میثاق طلبگی» فرصتی برای آشنایی طلاب با فضای حوزه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق خوئینی، مدیر حوزه علمیه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با بیان اینکه مدیریت حوزه‌های علمیه به منظور دقت بیشتر در روند پذیرش طلاب، مراکز استانی را ملزم به برگزاری دوره میثاق طلبگی کرده است، اظهار کرد: در این راستا طلاب تازه ورود به مدارس علمیه با شرایط تحصیل در این مدارس آشنا می‌شوند.

وی افزود: هدف از تشکیل اردوی میثاق طلبگی که در استان‌ها برقرار است، شناختن و شناساندن است، به این صورت که افرادی را که داوطلب ورود به حوزه علمیه هستند از حیث استعداد، هوش، توان و علاقه بشناسیم و همچنین حوزه علمیه را از صفر تا صد در این مدت دوره، بشناسانیم.

مدیر حوزه علمیه البرز با اشاره به اینکه امید است طلابی که جذب حوزه شده‌اند قدر جایگاه و فرصتی که در اختیار دارند، بدانند و در راه کسب علوم دینی و ارتقای اخلاق و تهذیب نفس آنگونه که شایسته یک طلبه است، بکوشند یادآور شد: دوره میثاق طلبگی یکی از مراحل پذیرش طلاب است، که بعد از این که افراد ثبت‌نام کردند و در آزمون ورودی حوزه علمیه قبول شدند، وارد مصاحبه می‌شوند و بعد از موفقیت در مصاحبه، به دوره میثاق طلبگی راه می‌یابند.

خوئینی با اشاره به این که در این طرح طلاب ضمن آموزش، با دروس و راه و رسم طلبگی،برنامه‌ها و اهداف حوزه آشنا می‌شوند، افزود: در کنار این دروس، بحث‌های تفریحی، جلسات معرفتی و پاسخگویی به شبهات طلاب نیز برگزار می‌شود‌.

وی گفت: در پایان دوره طرح میثاق طلبگی یک اردوی تفریحی دسته‌جمعی برای طلاب شرکت‌کننده در طرح نیز برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha