به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بهزیستی البرز، وجیهه محمدیفلاح، مدیرکل بهزیستی استان البرز در سخنانی با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۴۹ هزار و ۶۶۵ تماس تلفنی با مرکز اورژانس اجتماعی این استان برقرار شده است، گفت: از این تعداد ۲۰ درصد تماسها به تعداد 9 هزار و 993 تماس مرتبط با خدمات اورژانس اجتماعی بوده و حدود ۸۰ درصد موارد شهروندان جهت پیگیری مسائل غیر مرتبط از جمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی، مسائل بهداشتی، خدمات مشاورهای تماس گرفته شده است.
وی افزود: بیشترین فراوانی در تماسهای مرتبط، به ترتیب مربوط به اختلافات حاد خانوادگی، کودک آزاری، همسرآزاری، افکار خودکشی، سالمندآزاری، اقدام به خودکشی و فرار از منزل بوده است.
محمدیفلاح گفت: بهزیستی البرز با دارا بودن تعداد پنج مرکز اورژانس اجتماعی در محمد شهر کرج، مرکز شهر کرج، شهرستان فردیس، شهرستان نظرآباد و شهرستان ساوجبلاغ به افراد در معرض آسیب، آسیب دیده اجتماعی و به افرادی که به هر دلیلی در شرایط بحرانی به سر میبرند خدمات تخصصی ارائه میکند.
مدیرکل بهزیستی البرز با بیان اینکه وظیفه مراکز فوریتهای اجتماعی ارائه انواع خدمات روانشناسی، مددکاری، درمانی، حقوقی به جامعه هدف است افزود: فعالیتهای سازمان بهزیستی بهویژه در زمینه آسیبهای اجتماعی مردم محور است و آحاد مردم میتوانند بهوسیله شماره تلفن ۱۲۳ یا مراجعه حضوری به پایگاههای اورژانس اجتماعی در شهرستانها از خدمات آن بهرهمند شوند.
این مسئول بیان کرد: نحوه پذیرش مددجویان به دو صورت خود معرف و ارجاعی است و ارجاعات نیز به دو شیوه درونسازمانی (توسط خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و سایر مراکز وابسته به سازمان بهزیستی در حوزههای گوناگون) و برونسازمانی (از طریق مراجع قضائی، مراجع انتظامی و سایر سازمانها و نهادها) صورت میگیرد و جامعه هدف پس از پذیرش از خدمات تخصصی مورد نیاز بهرهمند خواهند شد.
انتهای پیام