فرصت بررسی‌ صلاحیت داوطلبان انتخابات در البرز ادامه دارد
کد خبر: 4199381
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

فرصت بررسی‌ صلاحیت داوطلبان انتخابات در البرز ادامه دارد

داوطلبان انتخابات که در سیر مراحل قبلی تأیید صلاحیت شده ولی در این مرحله شورای نگهبان نظر به عدم تأیید یا عدم احراز دارد، همچنان فرصت حضور در انتخابات را دارند.

شورای نگهبان

به گزارش ایکنا از البرز، در روز ۱۹ بهمن نتیجه بررسی شکایات داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها در انتخابات تأیید یا احراز نشده از سوی شورای نگهبان اعلام شد.

بر این اساس صلاحیت حدود ۱۵ هزار نفر برای حضور در انتخابات تأیید شد. داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تأیید صلاحیت شده ولی در این مرحله شورای نگهبان نظر به عدم تأیید یا عدم احراز دارد، همچنان فرصت حضور در انتخابات را دارند.

داوطلبان تا امروز، ۲۳ بهمن فرصت شکایت دارند و شورای نگهبان از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه جاری فرصت بررسی مجدد پرونده این افراد را دارد.

در روز اول اسفندماه نظر شورای نگهبان در خصوص ردصلاحیت همه داوطلبان اطلاع‌رسانی و انتشار آگهی اسامی نامزدهای تأیید شده انجام می‌شود.

در روز دوم  اسفندماه هم آگهی انتخابات در سراسر کشور منتشر می‌شود. تبلیغات از روز سوم اسفندماه آغاز شده و تا نهم اسفندماه سال جاری ادامه دارد.

انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی و انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری به طور همزمان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha