تشریح برنامه‌های دهه مهدویت در البرز
کد خبر: 4198982
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

تشریح برنامه‌های دهه مهدویت در البرز

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) البرز با اشاره به شعار دهه مهدویت امسال با عنوان «مهدویت، مشارکت و مقاومت» برنامه‌های این دهه در استان را تشریح کرد.

دهه مهدویت

حجت‌الاسلام محمدرضا عسگری، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به فرارسیدن دهه مهدویت اظهار کرد: هدف از اجرای برنامه‌های مهدوی به‌ویژه در دهه مهدویت که از پنجم تا پانزدهم شعبان‌المعظم نامگذاری شده، ارائه بهترین عملکرد برای شناساندن حضرت مهدی(عج) است.

وی «مهدویت، مشارکت و مقاومت» را شعار دهه مهدویت امسال اعلام و به نامگذاری برخی از روزهای دهه مهدویت اشاره کرد و گفت: روز پنجم شعبان میلاد امام سجاد(ع) به‌عنوان روز «دعا، فرج و پیروزی مقاومت»، هشتم شعبان روز اقتصاد مقاومتی با عنوان «انتظار و اقتصاد مقاومتی» و یازدهم شعبان میلاد با سعادت حضرت علی‌اکبر(ع) با عنوان «جوان، انتظار و مقاومت» و پانزدهم شعبان ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) با عنوان روز جهانی مستضعفان نامگذاری شده است.

مدیر بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) البرز با اشاره به تدوین برنامه‌های دهه مهدویت براساس آسیب‌شناسی و همچنین حذف برنامه‌های غیر ضروری گفت: در همین راستا از مدیران و کارشناسان متخصص استان برای هم‌اندیشی بهتر در تدوین این برنامه دعوت به عمل آمد، چراکه هر چه مشورت بیشتر باشد کارها دقیق‌تر پیش می‌رود.

وی برگزاری مسابقه ملی نقش خاتم، مراسم احیای نیمه شعبان در مساجد و بقاع متبرکه، پویش استقبال از امام عصر(عج) با آذین‌بندی سر در منازل، برگزاری جشن بزرگ زنان منتظر تمدن‌ساز، برگزاری جشن پرواز بادبادک‌ها و اجرای طرح پرده‌خوانی را از جمله برنامه‌های این دهه برشمرد.

عسگری گفت: برپایی مهدیه کودک در حاشیه جشن‌های بزرگ در تمامی شهرستان‌ها، برگزاری دعای ندبه در محل گلزار شهدا و بازدید از غرفه‌ها و موکب‌ها در طول مسیر، برگزاری نمایشگاه و غرفه عرضه کتاب و محصولات مهدوی، برگزاری شب شعر مهدوی و احیای سنت چهارپایه‌خوانی با همت جامعه مداحان استان از دیگر برنامه‌ها در دهه مهدویت است.

انتهای پیام
captcha