تشریح برنامه‌های بنیاد شهید البرز در دهه فجر
کد خبر: 4196639
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

تشریح برنامه‌های بنیاد شهید البرز در دهه فجر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز از اجرای ۱۶ برنامه محوری توسط این نهاد و ۱۶۷ برنامه توسط سایر دستگاه‌های عضو کمیته ایثارگران در دهه فجر خبر داد.

ایام الله دهه فجر

به گزارش ایکنا از البرز، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز پیش از ظهر دوشنبه، 9 بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت برنامه‌های دهه فجر ضمن تبریک ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: از ۱۲ بهمن تا ۲۲ اسفندماه که روز بزرگداشت شهداست، رزمایش دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا در دستورکار قرار دارد. 

وی افزود: در روز پنج‌شنبه، ۱۹ بهمن‌ماه، ساعت ۱۵ برنامه میهمانی لاله‌ها به‌عنوان برنامه محوری بنیاد شهید و امور ایثارگران در دهه فجر، همزمان با سراسر کشور در ۱۵۸ گلزار شهدای استان البرز برگزار و غبارروبی و عطرافشانی مزار این شهدا صورت می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به برگزاری مراسم متمرکز این برنامه در گلزار شهدای امامزاده محمد(ع) کرج به‌عنوان چهارمین گلزار شهدای بزرگ کشور بیان کرد: علاوه بر تبلیغات محیطی بنیاد شهید با موضوع انقلاب و امیدآفرینی و انتخابات و نصب تصاویر ۵۳ شهید در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن، دو هزار عکس شهدا تهیه و میان راهپیمایان توزیع می‌شود.

رستمیان از برگزاری جشنواره ورزشی ایثارگران استان البرز در چند رشته در سالن‌های ورزشی نیز خبر داد و اظهار کرد: برپایی نمایشگاه عکس مربوط به شهدای غزه در اشتهارد به مدت دو هفته و برگزاری همایش تشکل‌های ایثارگری از دیگر برنامه‌های این ایام است. علاوه بر برنامه‌های بنیاد شهید، دستگاه‌های زیرمجموعه کمیته ایثارگران نیز برنامه‌های متعددی را در حوزه ایثار و شهادت پیش‌بینی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ بهمن‌ماه سالروز میلاد حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) و روز جانباز است، مطرح کرد: اقداماتی برای تکریم و تجلیل از جانبازان و خانواده‌های آنها به‌عنوان ارزش‌ها و سرمایه‌های اجتماعی کشور به این مناسبت پیش‌بینی شده است. به‌مناسبت ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا، دستگاه‌های فرهنگی اقدامات مختلفی را به‌منظور تکریم مقام شهید و معرفی آثار و سیره شهدا در جامعه انجام خواهند داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: معمولاً انتخابات از اقدامات مؤثر بر عقبه اجتماعی و سیاسی یک کشور در همه زمینه‌هاست، اما عده‌ای در خارج از مرزها، درصدد تخریب این رویداد سیاسی و از بین بردن روحیه مردم به‌منظور شرکت در آن هستند. بنابر تأکید مقام معظم رهبری، حضور در انتخابات لازم است و همه باید تلاش کنیم مشارکت مردم در این زمینه افزایش یابد.

انتهای پیام
captcha