بازگشایی قدیمی‌ترین مسجد عثمانی در مصر + عکس
کد خبر: 4169653
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

بازگشایی قدیمی‌ترین مسجد عثمانی در مصر + عکس

شورای عالی آثار باستانی مصر از بازگشایی مسجد «سلیمان پاشا الحادم»، قدیمی‌ترین مسجد عثمانی قاهره پس از اتمام عملیات مرمت و نوسازی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، مسجد «سلیمان پاشا الخادم»، قدیمی‌ترین مسجد به سبک معماری عثمانی در قاهره، پس از پایان مرمت آن بار دیگر بازگشایی شد. این مسجد در داخل ارگ مشهور صلاح‌الدین در قاهره قرار دارد.

مسجد سلیمان پاشا الخادم شامل 22 گنبد پوشیده از کاشی‌های سبزرنگ و منبری منبت‌کاری شده است. این مسجد قدیمی‌ترین مسجد به سبک معماری عثمانی در قاهره بوده و در سال 1528 میلادی تنها 11 سال پس از فتح قاهره توسط سلطان سلیم اول بنا شده است.

این مسجد که 2360 مترمربع مساحت دارد در کنار مقبره‌ای قرار دارد که از زمان ساخت آن در ایام فاطمیان در سال  1140 میلادی پابرجا بوده است.

مصطفی وزیری، رئیس شورای عالی آثار باستانی گفت: همان‌طور که مساجد عثمانی مصر را می‌شناسیم، مناره‌های این مسجد به شکل مداد است. مسجد شامل مصلا، صحن، مقبره و یک مکتب‌خانه قرآنی است.

مسجد سلیمان پاشا الخادم به مسجد ساریه الجبل نیز معروف است پس از پایان یک دوره تعمیر و مرمت که پنج سال به طول انجامید، بار دیگر بازگشایی شده است. مراحل تعمیر و نوسازی این بنا زیر نظر شورای عالی آثار باستانی مصر و سازمان صنعتی‌سازی وابسته به ارتش این کشور انجام شده است.  

انتهای پیام
captcha