اجرای نیت 80 موقوفه البرز در اربعین امسال
کد خبر: 4167757
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

اجرای نیت 80 موقوفه البرز در اربعین امسال

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: با برپایی سه موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین از محل اجرای نیت 80 موقوفه مرتبط با اربعین به بیش از 40 هزار زائر امام حسین(ع) خدمت‌رسانی شد.

حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برپایی سه موکب توسط این اداره‌کل در نجف اشرف و مسیر طریق‌الحسین(ع) با سه خدمت پذیرایی، اسکان و فرهنگی به زائران اظهار کرد: موکب اسکان، 14 شهریورماه با پذیرش شبانه‌روز بیش از یک هزار نفر در نجف اشرف و موکب پذیرایی نیز با پذیرایی نیم وعده و چای و شربت از زائران، 17 شهریورماه به کار خود پایان داد.

وی با بیان اینکه در موکب پذیرایی روزانه حدود دو هزار وعده غذای سبک و ۱۰ هزار پذیرایی شربت و چای انجام می‌شد، افزود: یکی از فعال‌ترین موکب‌ها از بین موکب‌های حاضر در مسیر موکب فرهنگی اوقاف البرز بود. در این موکب پنج نفر مبلغ البرزی حضور داشتند و هدایای فرهنگی همچون دو هزار عکس شهید نیز بین زائران توزیع کردند.

دشتکی توضیح داد: در کنار این خدمات، مراسم اقامه نماز جماعت، قرائت دعا، سخنرانی، عزاداری، پاسخگویی به مسائل شرعی به همراه برپایی حلقه‌های معرفت در محل موکب ویژه زائران اجرا شد و حدود چهار هزار نفر از خدمات پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره بهره‌مند شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز با بیان اینکه هزینه‌های این سه موکب از محل عوائد بیش از 80 موقوفه مرتبط با اربعین و جمع‌آوری نذورات و کمک‌های خیرین تأمین شد، گفت: در این ایام با برپایی این مواکب به بیش از 40 هزار زائر امام حسین(ع) خدمت‌رسانی شد.

خبرنگار: الناز دادمهر

انتهای پیام
captcha