پذیرایی روزانه از 6 هزار زائر در اردوگاه امام علی(ع) البرز در نجف
کد خبر: 4166870
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

پذیرایی روزانه از 6 هزار زائر در اردوگاه امام علی(ع) البرز در نجف

مدیر اجرایی موکب امام علی(ع) ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات البرز با اشاره به ساخت اردوگاه امام علی(ع) در نجف برای پذیرایی از زائران اربعین گفت: این اردوگاه در شرایط عادی می‌تواند پذیرای شش هزار زائر باشد.

اردوگاه امام علی

ابوالفضل شمس، مدیر اجرایی موکب امام علی(ع) ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات البرز در گفت‌و‌گو با ایکنا از البرز با بیان اینکه ما از 21 مرداد در نجف مستقر شدیم تا زیرساخت‌های لازم را برای ساخت و تجهیز موکب امام علی(ع) در قالب اردوگاه فراهم کنیم، گفت: تأمین آب و برق اولویت اصلی برای تسهیل خدمت‌رسانی به زائران اربعین در این منطقه بود که با استقرار ژنراتورهای برق و آوردن دو ماشین مجهز به تانکر آب از استان زمینه را برای تأمین برق و آب شرب زوار فراهم کردیم.

وی ادامه داد: برای تأمین آب غیرشرب نیز دو چاه در این منطقه وجود دارد که پمب هر دوی آنها سوخته بود، اما با زحمات خادمان اباعبدالله(ع) در کوتاهترین زمان ممکن تعمیر شدند تا مشکلی در ارائه خدمت به زائران اربعین به‌وجود نیاید.

شمس با اشاره به اینکه فعالیت این اردوگاه تا پنج روز بعد از اربعین ادامه دارد، افزود: بعد از پایان اربعین حسینی تمام زیرساخت‌های ایجاد شده در این منطقه باید جمع‌آوری شود چون زمینی که در آن مستقر هستیم زمین فوتبال بوده و باید به همان شکل اولیه تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام امکانات لازم در این اردوگاه برای زائران فراهم شده است، گفت: این اردوگاه دارای نمازخانه، غذاخوری، سرویس‌های بهداشتی، حمام و وسایل سرمایشی هستند. مجموع ظرفیت پذیرش این اردوگاه در شرایط عادی شش هزار نفر در هر شبانه‌روز است که در شرایط اضطراری همچون وزش باد شدید، امکان پذیرش تا 10 هزار نفر را نیز دارد.

انتهای پیام
captcha