شرکت 70 هزار البرزی در پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 4165079
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

شرکت 70 هزار البرزی در پیاده‌روی اربعین

مدیر حج و زیارت استان البرز گفت: تاکنون ۷۰ هزار نفر از مشتاقان پیاده‌روی اربعین حسینی برای شرکت در این همایش میلیونی در این استان ثبت‌نام کرده‌اند.

پیاده‌روی اربعین

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت البرز، محمدحسن سامعی، مدیر حج و زیارت استان البرز اظهار کرد: زائران اربعین پس از اتمام نام‌نویسی در سامانه سماح، کارت شناسایی ارائه شده را چاپ و در تمام طول سفر اربعین همراه خود داشته باشند، ضمن اینکه نصب بارکد الصاق‌شده به وسایل، در امور گمشدگان بسیار راه‌گشا خواهد بود.

وی با بیان اینکه نام‌نویسی زائران پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح از سوم مردادماه آغاز شد، افزود: اعزام زائران از ۲۷ مردادماه (اول ماه صفر) آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

سامعی با اشاره به اینکه زائران اربعین حسینی باید برای اعزام نام‌نویسی کرده و مرزهای خروجی را انتخاب کنند، گفت: پذیرش زائران در مرزها بسته به نام‌نویسی و ظرفیت مرزها انجام می‌شود که در صورت تکمیل مرزها باید مرزها یا تاریخ خروج را تغییر دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه گذرنامه زائران اربعین حداقل شش ماه اعتبار باید داشته باشد، توصیه کرد: زائرانی که قصد عزیمت گروهی را دارند باید یک نفر به‌‌عنوان سرگروه معرفی کنند زیرا ‌نام‌نویسی گروهی در اطلاع‌رسانی و امور گمشدگان بسیار مؤثر خواهد بود.

مدیر حج و زیارت استان البرز توضیح داد: باتوجه به سیل مشتاقان زیارت اربعین حسینی و با توجه به محدودیت‌های موجود و به‌منظور امکان بهره‌مندی سایر زائران از این فرصت ارزشمند، بهتر است زائران برنامه برگشت خود را حداکثر طی یک هفته از تاریخ اعزام تعیین و برنامه‌ریزی کنند.

یادآور می‌شود، سال گذشته ۹۴ هزار نفر از البرز در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند که پیش‌بینی می‌شود امسال شمار زائران اربعین از این استان به بیش از این عدد برسد.

انتهای پیام
captcha