چند مدرسه البرز نمازخانه اختصاصی دارند؟
کد خبر: 4157249
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

چند مدرسه البرز نمازخانه اختصاصی دارند؟

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه امسال 550 روحانی در برگزاری نماز جماعت با آموزش و پرورش استان همکاری داشتند، گفت: در حال حاضر یک هزار و 200 مدرسه استان دارای نمازخانه اختصاصی است.

نمازخانه

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان، نوسازی مدارس و گروه‌های جهادی در آموزش نماز و تجهیز نمازخانه‌ها اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و 200 مدرسه استان دارای نمازخانه اختصاصی است. 

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تمام مدارس البرز نماز جماعت برپا می‌شود، گفت: دغدغه‌مندی مدیران و معلمان در غنابخشیدن به چگونگی انجام این واجب الهی، نقش تعیین‌کننده‌ای در اقبال دانش‌آموزان به‌جا آوردن نماز ایفا می‌کنند، لذا در فرآیند انتخاب مدیران مدارس، دغدغه‌مندی در برپایی نماز جماعت و آشنایی دانش‌آموزان با این فریضه الهی یکی از مؤلفه‌های مهم انتخاب مدیران است.

این مسئول با بیان اینکه امسال 550 روحانی در برگزاری نماز جماعت با آموزش و پرورش استان البرز همکاری داشتند، اظهار کرد: ترویج نماز باید از سطح مدارس آغاز شود و خوشبختانه آموزش و پرورش در تعمیق فرهنگ نماز و اقامه آن پیشگام است. 

حجرگشت در پایان بر بهره‌گیری از زبان هنر و ادبیات فاخر در نهادینه کردن فرهنگ نماز جماعت تأکید کرد و با اشاره به نقش الگویی معلمان و مدیران مدارس در اقامه نماز جماعت، گفت: اقامه نماز از شروط اساسی استقرار حکومت و نظام اسلامی است و بر این اساس باید تمام کارهایی که در حاکمیت اسلام انجام می‌شود، اقامه نماز را نیز تقویت کند.

خبرنگار: الناز دادمهر

انتهای پیام
captcha