تشریح برنامه‌های بنیاد شهید البرز در دهه فجر
کد خبر: 4118447
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶

تشریح برنامه‌های بنیاد شهید البرز در دهه فجر

برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز به مناسبت ایام‌الله دهه فجر تشریح شد.

سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز

به گزارش ایکنا از البرز، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران البرز، دوشنبه 10 بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با محوریت برنامه‌های دهه فجر برگزار شد، اظهار کرد: ماموریت اصلی بنیاد شهید در دو محور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رسیدگی به امور و ارائه خدمات به ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها می‌گنجد.

وی با اشاره به هماهنگی با سایر ارگان‌های دولتی برای حل مسائل خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: در استان البرز هماهنگی خوبی میان دستگاه‌های اجرایی اعم از استانداری و دفتر امام جمعه کرج وجود دارد و امیدواریم با همکاری نهادهای مختلف بتوانیم این دو وظیفه را به خوبی انجام دهیم.

این مسئول با اشاره به اجرای برنامه‌های این نهاد در دهه فجر، تصریح کرد: مراسم مهمانی لاله‌ها به همراه غبارروبی مزار شهدا و عطرافشانی مزار روز 13 بهمن‌ماه در 158 گلزار شهدای البرز برگزار می‌شود و مراسم نمادین آن هم در گلزار شهدای امامزاده محمد(ع) که میزبان بیش از 1400 شهید است اجرا خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: همچنین اجرای طرح دیدار با پدران آسمانی توسط فرزندان شهدا که هر سال در روز پدر برگزار می‌شود در دستور کار قرار دارد که امسال این مراسم با روز مهمانی لاله‌ها همزمان شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران البرز درباره طرح سپاس هم توضیح داد و گفت: در طرح سپاس هر ماه سرکشی از خانواده‌های شهدا انجام می‌شود که به مناسبت دهه فجر همایش یک روزه طرح سپاس نیز برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری یادواره شهدا در مدارس به‌ویژه مدارس شاهد، دیدار با خانواده 54 شهید انقلاب اسلامی و 43 آزاده سیاسی، دیدار با خانواده سه هزار شهید و جانباز توسط دستگاه‌های اجرایی استان، برگزاری مراسم تجلیل و تکریم از نخبگان شاهد و ایثارگر و تجلیل از خانواده شهید عجمیان، برگزاری مسابقات ورزشی و اعزام خانواده‌های شهدا و ایثارگران به عتبات عالیات و مشهد مقدس از جمله این برنامه‌ها است.

رستمیان به برگزاری سومین همایش استارتاپی شاهد و ایثارگر استان نیز اشاره کرد و گفت: این همایش 18 بهمن‌ماه با مشارکت پارک علم و فناوری برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: چاپ ویژه نامه معرفی شهدای شاخص، نخبگان و مدیران ایثارگر استان، رونمایی از کتاب «راز درخت کاج» با موضوع شهر ایثار و شهادت، اعزام روایتگران ایثارگر به محافل و مراسم‌ها و تجلیل از کارگران شاهد و ایثارگر و فرزندان شهدای شاغل در اداره‌کل تعاون و کار و امور اجتماعی از جمله برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر است.

وی گفت: انجام مصاحبه‌های تلویزیونی با آزادگان سرافراز دوران انقلاب توسط صداوسیمای البرز و ملاقات با ایثارگران بستری در بیمارستان از دیگر اقدامات بنیاد شهید در ایام دهه فجر است.

رستمیان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا پیرامون برنامه‌های قرآنی این بنیاد گفت: در طول سال برنامه‌های آموزشی قرآن ویژه ایثارگران و خانواده‌هایشان در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود و در فضای مجازی نیز دوره‌های آموزشی در حال برگزاری است.

این مسئول گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری با حضور ایثارگران در رشته‌های حفظ، تفسیر، ترتیل، روخوانی و روان‌خوانی در حال اجرا است.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایکنا پیرامون معرفی شهدای شاخص استان گفت: از نظر ما همه شهدا شاخص هستند و تلاش می‌کنیم با همکاری صداوسیما البرز ضمن معرفی هر شهید، وصایای آنها را در قالب کتاب جمع‌آوری کنیم که در اسفندماه جلد سوم آن حاوی یادواره‌های شهدا چاپ آن به اتمام می‌رسد.

رستمیان گفت: برخی از وصایای شهدا در نمازجمعه هر هفته خوانده می‌شود و شهرداری کرج نیز فرازهایی از وصایای شهدا را در قالب پیامک برای مخاطبان خود ارسال می‌کند و ما نیز با هماهنگی با ادارات دولتی به طور ماهانه وصایای شهدا را در اختیار همکارانمان قرار می‌دهیم تا در جلسات خود آن را بازخوانی کنند.

 

انتهای پیام
captcha