سبک زندگی فاطمی را در جامعه تبیین کنیم
کد خبر: 4110123
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

سبک زندگی فاطمی را در جامعه تبیین کنیم

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: در همه ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) باید دقت و توجه داشت تا از این زندگی الگویی مهم برای جامعه مسلمین ارائه داد.

شهادت حضرت فاطمه(س)

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا ابراهیمیان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: تشکیل خانواده موجب ماندگاری انسان در جهان خلفت می‌شود اما داشتن زندگی سالم فرزندان در خانواده به ایفای نقش مادران بستگی دارد.

وی بیان کرد: اگر در شرایط کنونی جامعه، برخی از خصوصیات حضرت زهرای اطهر(س) را الگو قرار دهیم می‌توانیم بر بسیاری از مشکلات غلبه کنیم؛ یکی از ویژگی های حضرت زهرا(س) قناعت بود و در خانواده حضرت امیرمومنان(ع) اعضای خانواده از یکدیگر درخواست‌های غیرمعمول نداشتند. 

این مسئول بیان کرد: همین امر موجب شد تا اعضای خانواده حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در کنار یکدیگر به آرامش برسند و بنا را بر سازندگی خود و جامعه قرار دهند به گونه‌ای که امروز بعد از گذشت سالیان سال جهان هستی به وجود این خانواده عزیز می‌بالد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) خدامحوری را جایگزین خود محوری کرد و همین مهم را سرلوحه تربیت فرزندان قرار داد؛ نشاطی که حضرت زهرا(س) در زندگی خانوادگی خود به وجود آورده بود موجب شد تا فرزندان سالم به لحاظ جسمی و روحی رشد کنند.

وی ایثار و از خودگذشتگی را ویژگی بارز حضرت زهرا(س) عنوان کرد و گفت: متاسفانه این خصوصیات در جامعه در حال فراموشی است و سوال این است که امروز چه بر سر جامعه اسلامی آمده است که با داشتن الگویی چون حضرت زهرا(س)، الگوهای دیگری برای دختران و زنان مطرح می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در همه ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) باید دقت و توجه داشت تا از این زندگی الگویی مهم برای جامعه مسلمین ارائه داد. این بانوی بزرگوار اسلام در شب ازدواج‌ لباس عروسی خود را انفاق کرده و فرمود: «اگر خواهان انفاق هستید از آنچه که دوست دارید، انفاق کنید».

 

انتهای پیام
captcha