مراسم عبادی مشترک مسلمانان و مسیحیان آمریکا با قرائت آیات قرآن + فیلم
کد خبر: 4108111
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

مراسم عبادی مشترک مسلمانان و مسیحیان آمریکا با قرائت آیات قرآن + فیلم

جمعی از مسلمانان و مسیحیان در ایندیاناپلیس آمریکا در یک مراسم عبادی مشترک سالانه، درباره نقاط مشترک دو دین به بحث پرداختند و مراسم دعای مشترک برگزار کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از wthr، برای ششمین سال متوالی مراسم عبادی مشترک مسلمانان و مسیحیان در ایندیاناپلیس آمریکا برگزار شد.

رهبران مذهبی مسلمان و مسیحی ایندیاناپولیس در چندین سال گذشته تاریخ‌ساز شده‌اند و برای جشن گرفتن ایمان خود در آستانه تعطیلات کریسمس گرد هم آمده‌اند. آنها امیدوارند که دعای سالانه آنها منجر به تغییر در سراسر جهان شود. آنها با خواندن بخش‌های مشترکی از انجیل و قرآن خواستار وحدت مسلمانان و مسیحیان شدند.

در داخل سالنی در کتابخانه ایندیاناپولیس در مرکز شهر، رهبران دو مذهب که قرن‌ها در حال جنگ بودند، گرد هم آمدند تا نقطه مشترکی پیدا کنند. کشیش کریس وادلتون می‌گوید: ما واقعاً به خدا و دنیای اطراف خود به روش‌های بسیار مشابهی نگاه می‌کنیم و عقاید می‌توانند متفاوت باشند، اما هدف‌ها یکسان است.

احمد الامین از جامعه مسلمانان ایندیاناپولیس گفت: ما اشتراکات زیادی داریم. این دقیقاً همان چیزی است که امروز می‌خواهیم نشان دهیم که ما متفاوت هستیم، اما همچنان می‌توانیم با هم کار کنیم و تفاوت‌های خود را به رسمیت بشناسیم. الامین افزود: او کاتولیک است و من مسلمان هستم و از بسیاری از مسلمانان به او احساس نزدیکی بیشتری می‌کنم.

هر دو رهبر گفتند در این جامعه دوقطبی ابتدا به عنوان انسان به یکدیگر نگاه می‌کنند. الامین گفت: به هم اعتماد کنیم؛ اگر این کار را انجام دهیم، مشکلات جهان را کم خواهیم کرد.

پدر وادلتون گفت: ما امیدواریم که این امر به جوامع سراسر ایندیانا و در سراسر جهان گسترش یابد.

این مراسم پس از آن آغاز شد که در سال 2016 یک گروه حامی ترامپ با ارسال نامه‌ای با عنوان «خطاب به فرزندان شیطان» به چند مسجد و مدرسه اسلامی تهدید کرد که ترامپ در دور دوم ریاست جمهوری خود آمریکا را پاکسازی خواهد کرد. در این نامه آمده بود ترامپ قصد دارد با شما کاری را بکند که هیتلر با یهودیان کرد. برگزارکنندگان این مراسم می‌گویند که مراسم دعای مشترکی مانند این، قبلاً سابقه نداشته است.

انتهای پیام
captcha