26 آذرماه؛ آغاز اجلاس سراسری نماز در مدارس البرز
کد خبر: 4106880
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵

26 آذرماه؛ آغاز اجلاس سراسری نماز در مدارس البرز

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز گفت: اجلاس سراسری نماز در چهار مرحله آموزشگاه، شهرستان، استان و کشوری از شنبه، ۲۶ آذرماه در مدارس این استان آغاز به‌کار خواهد کرد.

اجلاس سراسرس نماز

سردار فتح‌الهی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به برگزاری اجلاسیه سراسری نماز در سال تحصیلی جاری گفت: این اجلاسیه در چهار مرحله آموزشگاه، شهرستان، استان و کشوری برگزار می‌شود.

وی افزود: مرحله نخست مرحله آموزشگاه است که از هفته آینده در سطح مدارس استان آغاز خواهد شد. در این مرحله دانش‌آموزان البرزی فعال در امر اقامه نماز در مدارس شناسایی می‌شوند و طی جلسه‌ای هم از آنان تجلیل شده و هم تبادل تجربه و الگوسازی میان آنان انجام می‌شود.

این مسئول با یادآوری اینکه تمام دانش‌آموزانی که در امر مکبری، مؤذنی، دعوت دیگران به نماز، اقدامات فرهنگی و هنری مرتبط با نماز و... را انجام داده‌اند در سطح مدارس استان شناسایی و تجلیل خواهند شد، گفت: شعار این اجلاسیه در مرحله آموزشگاه «هر مدرسه، یک اجلاسیه نماز» است که از مدارس خواسته شده است تا در مراسم اجلاسیه تلاوت قرآن و سرود جمهوری اسلامی و سرود نماز و کارهای هنری توسط دانش‌آموزان انجام شود و در آن هم از خانواده‌های دانش‌آموزان و همکاران در مدرسه و مسئولان هر شهرستان دعوت شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز زمان برپایی مرحله شهرستانی را بهمن‌ماه، مرحله استانی اسفندماه و مرحله کشوری را که به میزبانی شیراز برگزار می‌شود اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت: مرحله شهرستانی اجلاسیه با حضور منتخبان مدارس برگزار خواهد شد و هر مدرسه در این مرحله سهمیه‌ای دارد که شامل دانش‌آموز، همکار و حتی خدمتگزاران فعال در عرصه نماز است.

فتح‌الهی ادامه داد: در مرحله استانی علاوه بر دانش‌آموزان، اولیا، معلمان، خدمتگزاران، عوامل آموزش و پرورش و کارشناساسان نماز، خارج از مجموعه آموزش و پرورش نیز هر گروهی که در راستای توسعه فرهنگ نماز اقداماتی انجام داده، شناسایی و تجلیل خواهد شد از جمله ائمه جمعه و جماعتی که وقت بیشتری در اقامه نماز در آموزش و پرورش و همچنین شهرداری مناطق، دستگاه‌های مختلف داشته‌اند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این‌ها از خیرانی که در راستای اقامه نماز به‌ویژه احداث نمازخانه و تجهیز نمازخانه مدارس همکاری شایسته‌ای با آموزش و پرورش داشته‌اند نیز تجلیل خواهند شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز در پایان گفت: در اجلاسیه کشوری هم گروه‌های برتر نماز از استان‌های مختلف به شیراز دعوت می‌شوند و از آنها تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha